ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Iniciativa za účelné a hospodárné řešení dopravy ve středních Čechách
loading

Aktuality

Převáží nakonec reálný pohled na věc?

2. 6. 2021 (Komentář)

Dostavba dálnice mezi Pískem a Příbramí může vyřešit dilema řidičů, tak referuje dnešní iDnes o výstavbě dálnic mezi Prahou a Českými Budějovicemi.

Autor Lukáš Marek nahlíží na problém v souvislostech a nepřímo tak vyjadřuje to, co my již léta říkáme. Zkvalitněním I/III Benešovská a modernizací trasy Písek - České Budějovice by pominuly důvody prohnat dálnici jedinečnou krajinou České Sibiře, Neveklovska a Posázaví. Dálnice by nakonec stejně skončila v zácpě na pražském okruhu u Jesenice. Více zde.

Relikt bývalé hejtmanky Jermanové: manažer silničářů ve střetu zájmů - jeho firma dostala zakázky za 22 milionů

2. 6. 2021 (Komentář)

Tendry středočeské správy silnic vyšetřuje i policie. Obvinila osm lidí z machinací a úplatků.

Jméno Svoboda (Marek) se objevuje nejen v nepřehledné struktuře firmy Pragoprojekt, která zpracovává projekt středočeské D3, ale také v manažerské pozici Krajského úřadu Středočeského kraje. Tentokrát je to Lukáš, který je synem Marka Svobody. Na krajském úřadu zastává funkci manažera správy silnic (zodpovědný za rozvoj komunikací), a je pravou rukou radního Kupky (ODS), který nekriticky prosazuje výstavbu středočeské D3. Vedení kraje situaci řeší, ale za L. Svobodu prý zatím nemá náhradu. Nikdo jiný prý a problematice nemá přehled. To je ale bordel.  Více zde.

Chválíme Miličín za pokrok s přípravou obchvatu. S předpojatostí a strachem z otevřené hry si však ještě neporadil.

21. 5. 2021 (Komentář)

Od počátku naší činnosti Alternativa středočeské D3 propaguje stavbu obchvatu Miličína jako opatření nadmístního významu pro zlepšení průjezdnosti a bezpečnosti na silnici I/3. Snažíme se také pomoci s jeho přípravou a nabízeli jsme Miličínu pomoc. To se bohužel ukázalo jako dosti naivní snaha. I přes pozitivní obrat ve smýšlení vedení obce v posledním roce Miličín před naší podanou rukou uhýbá...

Od té doby tuto stavbu aktivně propagujeme a jsme nápomocni v její přípravě, jak jen to je možné - oslovili jsme m.j. ŘSD s návrhem trasování, který jsme nechali zpracovat naším dopravním expertem. V červenci 2019 Alternativa středočské D3 s podporou 11 podporujících obcí započala s kampaní na tolik potřebný obchvat obce Miličín.

https://www.facebook.com/alternativaD3/posts/2383249165297457

V říjnu minulého roku skutečně ŘSD začalo vyhledávací studii pro trasování obchvatu Miličína. 19. 5. byly představiteli dotčených katastrů projednány návrhy trasování. Na jednání jsme nebyli vpuštěni a probíhalo za přísně zavřenými dveřmi. Seznámení veřejnosti se záměrem má zřejmě být něco jako třešnička na dortu (až budou klíčoví hráči domluvení, jak má věc dopadnout).  Předpojatost..., napětí, ..., do toho nám nemluvte. Budou si pak obce stěžovat na zlobivé spolky, které v řádném schvalovacím procesu staveb vznášejí připomínky, když se samy od začátku diskuzi brání? Je rozhodování o veřejném prostoru a infrastuktuře záležitostí pouze pro starosty, nebo se týká i dalších obyvatel a spolků? Proč, proboha, jedná starosta za zavřenými dveřmi?

Děkujeme pane Hruško, kdyby na zodpovědných místech byli lidé jako Vy...

19. 5. 2021 (Komentář)

S lístostí oznamujeme, že koncem března podlehl covidu-19 náš spolupracovník a neúnavný ochránce přírody pan Miroslav Hruška, bývalý starosta a později zastupitel a předseda výboru ochrany přírody obce Tisem. Čest jeho památce.

Za připomínku rozhodně stojí, že na jeho popud a s jeho obrovským osobním nasazením, byla v roce 2006 vyhlášena v obci Tisem stavební uzávěra na liniové stavby, jako ochrana cenných mokřadů v okolí obce. Následovaly jej další obce. Stavební uzávěry ostatních obcí byly později postupně zrušeny krajským úřadem, ale první stavební uzávěra v Tismi, odolávala krajskému úřadu, a dokonce i soudům až do roku 2019, kdy byla nakonec také zrušena, spíše, ale procesní chybou soudce, který ji sice opět potvrdil, ale bohužel, a možná i schválně, vydal pro Tisem kladné stanovisko, dva dny před uplynutím termínu pro odvolání, což bylo nakonec důvodem pro protistranu k zneplatnění rozsudku. Přestože ustála během doby dva soudy s pokusem jejího zneplatnění a i díky spolupráci s AD3 a právní pomoci advokátní kanceláře Bernard a Dohnal, oba soudy vyhrála a soudy její platnost potvrdili.

Nevynechal jedinou možnost, jak formou článků do novin, internetových diskusí, osobních jednání i televizních vystoupení, poukazovat na nesmyslnost projektu D3. Napsal desítky článků do novin jak celostátních, tak regionálních, v poslední době i jako přispěvatel webu Ekolist.

Alternativou D3 byl osloven ke spolupráci, a rozhodně byl jejím platným členem, kdy její myšlenky a kroky posouval do obecního zastupitelstva, které pak svými rozhodnutími činilo kroky, které se snažily této nesmyslné stavbě zabránit.

Jeho odchod byl smutný a zbytečný výsledek hloupé doby, spojený s nemocí COVID 19 a zpackané strategie vládních rozhodnutí a strategie očkování, kdy se o nemoc zajímal, jakmile byla možnost registroval se na očkování, na které ale čekal v Benešově skoro tři týdny a teprve po přeregistraci do Sedlčan dostal první termín očkování. Bohužel nemoc si jej našla jediný den před tímto termínem a jeho život ukončila těžkým průběhem po pouhých deseti dnech. 

Byla pro nás čest pracovat s ním. AD3

 

Pozor na PPP projekty

15. 5. 2021 (Komentář)

Jak jsme již informovali, Ministerstvo dopravy a francouzský koncesionář DIVia (skupiny Vinci a Meridiam) oznámili finanční uzavření dostavby dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem formou projektu PPP.

Neblahé zkušenosti s PPP projektem mají v Černé Hoře, která musí podstoupit část svého území Číně. Tím umožní Pekingu vstoupit na evropský trh kvůli čínské půjčce ve výši přibližně jedné miliardy eur, kterou jí poskytla Export-Import Bank na výstavbu dálnice do Bělehradu, kterou Podgorica není schopná vrátit. Dálnice není dokončena a Podgorica postoupí část svého území Pekingu k dlouhodobému užívání, jak se již stalo i Srí Lance, která ze stejných důvodů musela na 99 let postoupit přístav Hambantota Číně. Uvidíme, jak si povede Ministerstvo dopravy s PPP projektem při dostavbě dálnice D4. I v Chorvatsku se nyní Číňané snaží uplatnit svou nejlevnější nabídku na vybudování a správu nížinné železnice. Rozdíl mezi skutečnou cenou a dumpingem, který nabízí Čína, je čínskými společnostmi kompenzován jiným způsobem, což může být pro zemi, která jim práci svěří, katastrofou. Více zde.

Převáží nakonec reálný pohled na věc?
2. 6. 2021
Dostavba dálnice mezi Pískem a Příbramí může…
Děkujeme pane Hruško, kdyby na zodpovědných místech byli lidé jako Vy...
19. 5. 2021
S lístostí oznamujeme, že koncem března podlehl…
Pozor na PPP projekty
15. 5. 2021
Jak jsme již informovali, Ministerstvo dopravy a…
Dostavba D4 je nyní finančně pokryta
15. 5. 2021
Dálnice D4 z Prahy do Písku by měla být dokončena…
Dvě mouchy jednou ranou zřejmě neplatí pro dvojministra Havlíčka
15. 5. 2021
Problémy se mu kupí jak na Ministerstvu průmyslu…
Radek Mátl: Pokud by vázla stavba D3, musel by se zřejmě vybudovat obchvat Miličína
18. 4. 2021
Pokud by se dlouho nedařilo postavit středočeskou…
Začíná stavba obchvatu Olbramovic na I/3
16. 4. 2021
U Olbramovic se poprvé koplo. Po 30 létech čekání…
Chválíme nové vedení Středočeského kraje za podporu rozumné dopravy
10. 4. 2021
Již léta panuje před nádražím v Olbramovicích…
Zpravodaj AD3 č. 34 právě vyšel
11. 3. 2021
Aktuální zprávy ohledně dění kolem středočeské D3.
Nový jižní tah - premiéra hudebního klipu
22. 12. 2020
Pozor, už je to tady! Zveme Vás tímto na on-line…
Pošlete připomínky k nové Dopravní politice ČR!
21. 12. 2020
Nejpozději do 6. 1. 2021 (ale raději o pár dní…
Výzva zaznamenejme minutku klidu
28. 10. 2020
Milí příznivci Alternativy středočeské D3, člověk…
Potíže růstu, nebo růst potíží?
5. 10. 2020
Z tisku se dočteme, že „Zprovoznění D3 u Českých…
Nepropásněte příležitost – jděte k volbám. Volte proti dálnici a pro AD3 0+!
30. 9. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Pokrytci
29. 9. 2020
Na internetu a v mediích proběhla nedávno  zpráva…
Byli jsme poškozeni v médiích
25. 9. 2020
Vážení, Alternativa středočeské D3 nemá nic…
Chceme všichni jezdit jen do Prahy?
15. 9. 2020
Autobusy i osobní vlaky ve středních Čechách jsou…
Jsou železnice z Prahy do jižních Čech přetížené? A proč?
14. 9. 2020
Železniční doprava je základní alternativou k…
Dálnice a krajské volby
1. 9. 2020
Stojíme před volbami do krajského zastupitelstva.…
Nezahálíme, ale potřebujeme vaši pomoc
4. 8. 2020
I když jsou prázdniny a dovolené v plném proudu,…
Jermanová 4. v anketě Ropák 2019
30. 6. 2020
Pěkné 4. místo obsadila hejtmanka Středočeského…
Vyhlásili jsme novou sbírku na odborné posudky. Pomozte nám.
24. 6. 2020
Ještě jednou děkujeme všem dárcům ze sbírky…
Zpravodaj č. 23 právě vyšel
21. 6. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,
Vyfoť hada
7. 4. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Nový Zpravodaj AD3 č. 22
3. 4. 2020
Přečtěte si poslední vydání našeho Zpravodaje
O nás bez nás?
31. 3. 2020
Již jednou se o nás v historii takto jednalo.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
30. 3. 2020
Právě vyšel!
Výroční zpráva AD3 za rok 2019
29. 3. 2020
Alternativa středočeské D3 z.s. vydala svou…
Světový den vody
25. 3. 2020
Dvacátý druhý březen je Světový den vody. Slaví…
Co je to vlastně veřejný zájem?
22. 12. 2019
Je to kouzelné slůvko, něco jako abrakadabra,…
Nevědomost je největší nepřítel aneb reportáž z akce Informační stánek ŘSD v Jílovém u Prahy
30. 10. 2019
V pondělí 21. 10. 2019 se na náměstí v Jílovém u…
Středočeská D3: výhledy a možnosti
25. 12. 2018
Argumentem pro západní variantu D3 je pomoc…
Plánovaná dálnice má jít přes území plné munice
13. 12. 2018
Západní varianta dálnice D3, prosazovaná…
Pohádky pro dospělé z resortu dopravy
10. 12. 2018
Ministerstvo dopravy prosazuje předraženou…
Tisem se brání před staviteli D3
10. 12. 2018
Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na…
Obce se brání projektu D3 – příklad Šebáňovic
7. 12. 2018
Šebáňovice jsou malá vesnice, část městyse…
Malý český horor
1. 12. 2018
Občas mne situace donutí, abych si dal do pořádku…
Suché zákony proti mokré vodě aneb anabáze jedné stavební uzávěry
10. 11. 2018
Dnes a téměř denodenně čteme v tisku, vidíme na…
Reakce na článek „Dálnice ano či ne“, otištěný v Jílovských novinách V/2018.
1. 6. 2018
V uvedeném článku se objevila zavádějící či…
Středočeská D3 jako politikum, lobby a arogance
10. 2. 2018
Jak se v Čechách plánují dálnice v době, kdy se v…
Prodloužení platnosti EIA k záměru středočeské dálnice D3 snadno a rychle
1. 7. 2017
Dne 2. června 2017 vydalo ministerstvo životního…
Co se (NE)ví o plánované dálnici D3 u Maršovic
22. 3. 2017
Vzhledem k dosud převažujícím zprávám o…
Problémy s vodou se stavbou středočeské dálnice D3 nekončí, ale začínají!
1. 3. 2017
Stručná reakce na komentář České televize ze dne…
Jak (NE)má vypadat doopravdy dobrá doprava na jih od Prahy? I
21. 1. 2017
Západní varianta středočeské dálnice D3 má pro…
Císařovy nové šaty
22. 12. 2016
Ta Andersenova pohádka mě zaujala už v dětství a…
ANO, pane ministře...
25. 8. 2016
Život a zdraví tisíců lidí v obcích ležících na…
Tento web používá ke správné činnosti cookies. Rozumím