ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďme výhodnější řešení dopravy na jih od Prahy!
Náš hlas
loading

Aktuality

Právě vyšel Zpravodaj AD3 č. 39

7. 9. 2021 (Komentář)

Uvnitř najdete Dopravní žurnál babky kořenářky č. 5 * Volby 2021 se blíží * Nechme mluvit místní * Pomůžete nám? * Svatba v Alternativě.

Čtěte zde: https://mailchi.mp/61875adfbd2c/alternativad3-zpravodaj-c-39

Dopravní žurnál babky kořenářky č. 5 právě vyšel

7. 9. 2021 (Komentář)

Neotřelé zpravodajství babky kořenářky z dopravní infrastruktury. Randál u Jesenice * Konec dálnice v tunelu * Mluvčí v blázinci

Najdete na našem Facebooku nebo Youtube.

USILUJME O ZLEPŠOVÁNÍ STÁVAJÍCÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY

13. 8. 2021 (Komentář)

Nemůžeme dovolit utratit 62 miliard za problematickou středočeskou D3, když jiné řešení vyjde řádově desetkrát levněji.

Nejde o to, kdo by si dálnici přál či nepřál. Náklady a ztráty významně převažují ev. zisky a přínosy dálnice. Středočeská D3 pro nás zkrátka není prospěšná. Dálnice je řešení pro dálkovou tranzitní dopravu – dotčené území však trápí jiné problémy. Nechceme lákat do naší domoviny zástupy dalších kamionů. Spojení Prahy s Jihočeským krajem zajistí brzy dálnice D4, obdobně poslouží i silnice I/3 a IV. železniční koridor. Nikde a nikým není zaručeno snížení stávající zátěže na silnici I/3 (tzv. Benešovská) v případě existence středočeské D3. Projekt dálnice provází velký tlak developerů, provozovatelů logistických hal apod. Masívní zástavba půdy kolem dálnice s sebou pochopitelně nese další zátěž okolí, nároky na vodu apod. Příprava středočeské D3 je dokonalou paralelou dálnice D8. Už teď je prakticky jasné, že ev. stavba se protáhne, zkomplikuje a prodraží. Odborná revize projektu dálnice odhalila řadu vážných nedostatků, které představují značné hrozby pro okolí.

Jaká je šance úspěšně postavit 60 km dálnice s mosty a tunely, když si stát dosud neporadil s mnohem méně náročnými obchvaty obcí?

ŘEŠENÍ DOPRAVNÍCH PROBLÉMŮ V ÚZEMÍ NA JIH OD PRAHY

12. 8. 2021 (Komentář)

Řešení dopravních problémů v území na jih od Prahy je možné mnohem dříve, levněji a snadněji oproti stavbě problematické středočeské dálnice D3. Snažíme se prosadit efektivní řešení A0+, které je v souladu s principy udržitelné dopravy, státní Dopravní politikou, požadavky EU a s minimálními negativními dopady na okolí. Tzn. nepřitáhne z daleka zástupy kamionů, nezpůsobí explozivní nárůst logistických areálů, nezničí vodní zdroje, nebude obtěžovat místní apod. Vize České republiky jako křižovatky dálnic a velkého překladiště pro kamionové dopravce se nám nezdá příliš lákavá. Vám ano?

Bojujeme za zlepšování stávajících dopravních koridorů, modernizaci dopravy a obchvaty obcí.
V dnešní době si nemůžeme dovolit nezodpovědně utratit 62 miliard za problematickou dálnici, když analogické řešení vyjde řádově desetkrát levněji.

ŘEŠENÍ A0+ SPOČÍVÁ V

  1. odstranění kritických míst silnice I/3 (obchvaty Benešov, Olbramovice, Miličín, bezpečné nájezdy, přidání jízdních pruhů tam, kde to je potřebné a možné), zvýšení bezpečnosti a průjezdnosti silnice I/3 se současným vyloučením průjezdu kamionů obcemi;
  2. další úpravy v území: obchvaty Křešic (I/18), Jílového, řešení pro Kamenný přívoz aj.;
  3. propojení veřejné dopravy s individuální dopravou: P+R parkoviště u dráhy, kyvadlová autobusová doprava, terminály bus/vlak/os. auta/kola.

A0+ NA ROZDÍL OD ZÁMĚRU STŘEDOČESKÉ D3

  • řeší zlepšení průjezdnosti a bezpečnosti na páteřní silnici I/3 a celkově zlepší dopravní obslužnost regionu na jih od Prahy;
  • řeší příměstskou dopravu do hlavního města, což je zde hlavní dopravní problém;
  • nebude přitahovat tranzitní dopravu, developery a logistická centra;
  • je možné ho vybudovat mnohem dříve, než středočeskou D3;
  • nabízí příležitost k nemalým, avšak smysluplným investicím a vytvoření pracovních míst.

Nespornou výhodou jsou dále mnohem nižší cena, pokročilá připravenost, větší šetrnost vůči okolí a menší technická náročnost a zátěž životního prostředí. Řešení 0+ je nutné realizovat bez odkladu a bez ohledu na to, kdy a zda se bude dálnice v budoucnu stavět.  
Infrastruktura v dotyčném území musí umožnit bezpečnou a plynulou dopravu z Prahy do Jižních Čech. Lidé zde také potřebují efektivní příměstskou dopravu a propojenost obcí. Současně je však nutné ochránit zdejší rekreační, přírodní a kulturní hodnoty a kvalitu života. To vše se může zajistit mnohem dříve, levněji a méně riskantně, než s pomocí dálnice.

  1. Bezodkladně se musí zlepšit průjezdnost a bezpečnost dopravy na páteřní silnici I/3 – především s pomocí dostavby obchvatů obcí Benešov, Olbramovice, Miličín, přidáním jízdních pruhů a mimoúrovňových křižovatek.
  2. Urychleně se musí dobudovat poslední chybějící úsek dálnice D4 z Prahy do Českých Budějovic přes Písek. Stát však prosazuje předražený komplikovaný projekt středočeské D3 dálnice na úkor dostupnějších řešení.

Převáží nakonec reálný pohled na věc?

2. 6. 2021 (Komentář)

Dostavba dálnice mezi Pískem a Příbramí může vyřešit dilema řidičů, tak referuje dnešní iDnes o výstavbě dálnic mezi Prahou a Českými Budějovicemi.

Autor Lukáš Marek nahlíží na problém v souvislostech a nepřímo tak vyjadřuje to, co my již léta říkáme. Zkvalitněním I/III Benešovská a modernizací trasy Písek - České Budějovice by pominuly důvody prohnat dálnici jedinečnou krajinou České Sibiře, Neveklovska a Posázaví. Dálnice by nakonec stejně skončila v zácpě na pražském okruhu u Jesenice. Více zde.

Právě vyšel Zpravodaj AD3 č. 39
7. 9. 2021
Uvnitř najdete Dopravní žurnál babky kořenářky č.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 5 právě vyšel
7. 9. 2021
Neotřelé zpravodajství babky kořenářky z dopravní…
USILUJME O ZLEPŠOVÁNÍ STÁVAJÍCÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY
13. 8. 2021
Nemůžeme dovolit utratit 62 miliard za…
ŘEŠENÍ DOPRAVNÍCH PROBLÉMŮ V ÚZEMÍ NA JIH OD PRAHY
12. 8. 2021
Řešení dopravních problémů v území na jih od…
Převáží nakonec reálný pohled na věc?
2. 6. 2021
Dostavba dálnice mezi Pískem a Příbramí může…
Děkujeme pane Hruško, kdyby na zodpovědných místech byli lidé jako Vy...
19. 5. 2021
S lístostí oznamujeme, že koncem března podlehl…
Pozor na PPP projekty
15. 5. 2021
Jak jsme již informovali, Ministerstvo dopravy a…
Dostavba D4 je nyní finančně pokryta
15. 5. 2021
Dálnice D4 z Prahy do Písku by měla být dokončena…
Dvě mouchy jednou ranou zřejmě neplatí pro dvojministra Havlíčka
15. 5. 2021
Problémy se mu kupí jak na Ministerstvu průmyslu…
Radek Mátl: Pokud by vázla stavba D3, musel by se zřejmě vybudovat obchvat Miličína
18. 4. 2021
Pokud by se dlouho nedařilo postavit středočeskou…
Začíná stavba obchvatu Olbramovic na I/3
16. 4. 2021
U Olbramovic se poprvé koplo. Po 30 létech čekání…
Chválíme nové vedení Středočeského kraje za podporu rozumné dopravy
10. 4. 2021
Již léta panuje před nádražím v Olbramovicích…
Zpravodaj AD3 č. 34 právě vyšel
11. 3. 2021
Aktuální zprávy ohledně dění kolem středočeské D3.
Nový jižní tah - premiéra hudebního klipu
22. 12. 2020
Pozor, už je to tady! Zveme Vás tímto na on-line…
Pošlete připomínky k nové Dopravní politice ČR!
21. 12. 2020
Nejpozději do 6. 1. 2021 (ale raději o pár dní…
Výzva zaznamenejme minutku klidu
28. 10. 2020
Milí příznivci Alternativy středočeské D3, člověk…
Potíže růstu, nebo růst potíží?
5. 10. 2020
Z tisku se dočteme, že „Zprovoznění D3 u Českých…
Nepropásněte příležitost – jděte k volbám. Volte proti dálnici a pro AD3 0+!
30. 9. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Pokrytci
29. 9. 2020
Na internetu a v mediích proběhla nedávno  zpráva…
Byli jsme poškozeni v médiích
25. 9. 2020
Vážení, Alternativa středočeské D3 nemá nic…
Chceme všichni jezdit jen do Prahy?
15. 9. 2020
Autobusy i osobní vlaky ve středních Čechách jsou…
Jsou železnice z Prahy do jižních Čech přetížené? A proč?
14. 9. 2020
Železniční doprava je základní alternativou k…
Dálnice a krajské volby
1. 9. 2020
Stojíme před volbami do krajského zastupitelstva.…
Nezahálíme, ale potřebujeme vaši pomoc
4. 8. 2020
I když jsou prázdniny a dovolené v plném proudu,…
Jermanová 4. v anketě Ropák 2019
30. 6. 2020
Pěkné 4. místo obsadila hejtmanka Středočeského…
Vyhlásili jsme novou sbírku na odborné posudky. Pomozte nám.
24. 6. 2020
Ještě jednou děkujeme všem dárcům ze sbírky…
Zpravodaj č. 23 právě vyšel
21. 6. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,
Vyfoť hada
7. 4. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Nový Zpravodaj AD3 č. 22
3. 4. 2020
Přečtěte si poslední vydání našeho Zpravodaje
O nás bez nás?
31. 3. 2020
Již jednou se o nás v historii takto jednalo.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
30. 3. 2020
Právě vyšel!
Výroční zpráva AD3 za rok 2019
29. 3. 2020
Alternativa středočeské D3 z.s. vydala svou…
Světový den vody
25. 3. 2020
Dvacátý druhý březen je Světový den vody. Slaví…
Co je to vlastně veřejný zájem?
22. 12. 2019
Je to kouzelné slůvko, něco jako abrakadabra,…
Nevědomost je největší nepřítel aneb reportáž z akce Informační stánek ŘSD v Jílovém u Prahy
30. 10. 2019
V pondělí 21. 10. 2019 se na náměstí v Jílovém u…
Středočeská D3: výhledy a možnosti
25. 12. 2018
Argumentem pro západní variantu D3 je pomoc…
Plánovaná dálnice má jít přes území plné munice
13. 12. 2018
Západní varianta dálnice D3, prosazovaná…
Pohádky pro dospělé z resortu dopravy
10. 12. 2018
Ministerstvo dopravy prosazuje předraženou…
Tisem se brání před staviteli D3
10. 12. 2018
Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na…
Obce se brání projektu D3 – příklad Šebáňovic
7. 12. 2018
Šebáňovice jsou malá vesnice, část městyse…
Malý český horor
1. 12. 2018
Občas mne situace donutí, abych si dal do pořádku…
Suché zákony proti mokré vodě aneb anabáze jedné stavební uzávěry
10. 11. 2018
Dnes a téměř denodenně čteme v tisku, vidíme na…
Reakce na článek „Dálnice ano či ne“, otištěný v Jílovských novinách V/2018.
1. 6. 2018
V uvedeném článku se objevila zavádějící či…
Středočeská D3 jako politikum, lobby a arogance
10. 2. 2018
Jak se v Čechách plánují dálnice v době, kdy se v…
Prodloužení platnosti EIA k záměru středočeské dálnice D3 snadno a rychle
1. 7. 2017
Dne 2. června 2017 vydalo ministerstvo životního…
Co se (NE)ví o plánované dálnici D3 u Maršovic
22. 3. 2017
Vzhledem k dosud převažujícím zprávám o…
Problémy s vodou se stavbou středočeské dálnice D3 nekončí, ale začínají!
1. 3. 2017
Stručná reakce na komentář České televize ze dne…
Jak (NE)má vypadat doopravdy dobrá doprava na jih od Prahy? I
21. 1. 2017
Západní varianta středočeské dálnice D3 má pro…
Císařovy nové šaty
22. 12. 2016
Ta Andersenova pohádka mě zaujala už v dětství a…
ANO, pane ministře...
25. 8. 2016
Život a zdraví tisíců lidí v obcích ležících na…
Tento web používá ke správné činnosti cookies. Rozumím