ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďme výhodnější řešení dopravy na jih od Prahy!
Náš hlas
loading

Aktuality

"Chráníme 60 km české krajiny před přívalem kamionů a developerů"

25. 1. 2022 (Komentář)

To je motto naší výzvy pro získávání prostředků na odborné posudky. V uplynulém roce jsme pořídili celkem 10 odborných posudků (5 zoologických posudků v řízení ZCHD, 1 geotechnický, 1 v oblasti ochrany ovzduší, 1 v oblasti ochrany klimatu, 2 posudky + rozsáhlé měření v oblasti hluku).

Vynaložené náklady na tyto posudky však několikanásobně převažují vybranou částku. Abychom i nadále mohli vést odbornou diskusi, potřebujeme další posudky, které budou reagovat na aktuální situaci. My se bez vaší podpory neobejdeme. Přispějte nám: https://www.darujme.cz/projekt/1204132

Děkujeme všem dárcům, kteří podpořili činnost Alternativy středočeské D3 v roce 2021

21. 1. 2022 (Komentář)

Velmi si vaší podpory ceníme, bez ní bychom nemohli pracovat a pravděpodobně by už středočeská D3 byla ve výstavbě.

Ti z Vás, kteří odeslali peníze přes systém Darujme.cz obdrželi POTVRZENÍ O DARU pro daňové účely automaticky. Ostatní dárce, kteří posílali peníze přímo na náš účet prosíme: napište nám e-mail, pokud o potvrzení stojíte a nezapomeňte uvést též svoji adresu a datum narození. Váš dar dohledáme a potvrzení Vám obratem rádi vystavíme.

Z Vašich darů jsme v uplynulém roce zajistili celkem 10 odborných posudků.

  • 5 zoologických posudků v řízení ZCHD
  • 1 geotechnický posudek
  • 1 posudek v oblasti ochrany ovzduší
  • 1 posudek v oblasti ochrany klimatu
  • 2 posudky + rozsáhlé měření v oblasti hluku

Přispějte nám na další posudky. Přispět můžete přímo z našeho webu.

Hotovo ještě zdaleka není

6. 1. 2022 (Komentář)

Hotovo: Soud potvrdil vedení dálnice D3 přes Posázaví, odvolat už se nelze. Další podobné titulky dnes zarezonovaly médii. Hotovo ale zdaleka není nic. Co to ve skutečnosti znamená?

Nejvyšší správní soud pouze zamítl kasační stížnost spolku Krajina 2000, spolku pro ochranu přírody dolního Posázaví a obce Okrouhlo, a potvrdil koridor západní varianty středočeské D3, zanesený v zásadách územního rozvoje Středočeského kraje (něco jako krajský územní plán). To však se schvalovacím procesem nemá nic společného. Schvalovací proces je stále na začátku, lze jej dále ovlivňovat a upozorňovat na chyby a nedostatky, ať už se jedná o proces EIA (letos platnost EIA již podruhé vyprší), rozhodnutí o výjimkách pro zvláště chráněné druhy živočichů, překračování hlukových norem u Jesenice nebo geotechnické posudky poddolovaného území v katastru Jílového. Samo ŘSD připouští, že plánovaný začátek výstavby v roce 2025 je jen zbožným přáním.

Více zde

Vánoční nadílka úředníků

5. 1. 2022 (Komentář)

Dne 22.12. (!) byla zveřejněna další objemná dokumentace o záměru "D3 - ODPOČÍVKA DUNÁVICE" v rámci procesu EIA. Vánoce jsou v očích úředníků zjevně ideální termín na účast veřejnosti. Anebo to je způsob jak se účasti veřejnosti vyhnout? My nezapomeneme včas podat připomínky!

Kapacita (rozsah) záměru

Počty navržených parkovacích stání pro každy směr:

  • osobní automobily (OA) - 55 (z toho 4 x ZTP)
  • nakladní automobily (NA) - 80
  • autobusy - 8
  • karavany, obytné vozy, OA s přívěsy - 15
  • záliv pro nadrozměrné soupravy (délka 115 m) - 1

Celková kapacita odpočívky po přepočtu dle zákona o posuzovani vlivů na životní prostředí je 1450 parkovacich mist.

Charakter záměru

Předmětem záměru je velká oboustranná dálniční odpočívka úseku "D3 0303 Hostěradice - Václavice" připravované středočeské části dálnice D3. Obě strany odpočívky jsou navrženy identicky, plocha odpočívky na každé straně dálnice je cca 5,2 ha. Odpočívka bude sloužit převážně pro parkování nakladnich vozidel. Odpočívka umožňuje svým rozsahem a prostorovým uspořádáním budoucí umístění čerpací stanice pohonných hmot a stravovacího zařízeni typu ,fast food".

Odpočívka Dunávice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pojďme k volbám. AD3 volí PirSTAN.

6. 10. 2021 (Komentář)

již jen dny nás dělí od možná nejdůležitějších voleb po roce 89. Tyto volby určí zda setrváme v současném politickém marasmu nebo vrátíme naši zemi zpět, kam patří - k demokracii a evropským hodnotám. S výsledky voleb souvisí i budoucnost středočeské D3, zda zvítězí poctivý přístup k přehodnocení tohoto zastaralého projektu nebo budou nadále protežovat tento kontroverzní projekt betonáři, lobisté a politici, někteří i s vidinou osobního obohacení.

Náš předvolební navigační manuál, které strany se staví pozitivně k našemu řešení A0+, zní takto:

  • K našemu řešení A0+ se staví pozitivně především koalice PirSTAN a Zelení.
  • Naopak hlavními propagátory západní varianty středočeské D3 jsou i nadále ANO, ODS, ČSSD, TOP 09 a KSČM.
  • Nejasní, nebo málo vyhranění zůstávají KDU-ČSL, Trikolóra či Volný Blok.

Zasaďte se u voleb o změnu. Pokud se rozhodnete pro volbu PirSTAN a budete chtít podpořit naše řešení A0+, kroužkujte č. 13 -  Ing. Jan Lička. Děkujeme, že Vám není lhostejné, jak budeme žít.

Kromě ministra Havlíčka a jihočeského hejtmana Kuby je horlivým zastáncem středočeské D3 radní středočeského kraje pro dopravu Martin Kupka, který tak jde na ruku právě Jihočechům. Místo aby se zasadil o šetrné řešení pro Středočeský kraj, prosazuje tento kontroverzní projekt. Přitom nikdo z nich dosud neprokázal:

  • proč potřebuje ČR hned trojí kapacitní spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi (t.j. D4, D3, I/3 + železnice)
  • jaká je ekonomická efektivita stavby, resp. poměr mezi náklady a přínosy
  • kde vzít v této době více než 62 miliard na stavbu a další desítky mld. na údržbu a opravy škodlivého projektu
  • jak se vypořádat s obrovským přívalem dopravy ze zahraničí v případě existence SD3, resp. a proč ho mají místní lidé strpět, stejně jako obří parkoviště, překladiště a jiné projevy nadnárodního byznysu, který devastuje českou krajinu a místní zdroje
  • kdo z nich převezme osobní zodpovědnost za průšvihy a škody, které velmi pravděpodobně nastanou v souvislosti s nekvalitní přípravou projektu a špatným výběrem trasy (vzpomeňme D8)

"Chráníme 60 km české krajiny před přívalem kamionů a developerů"
25. 1. 2022
To je motto naší výzvy pro získávání prostředků…
Děkujeme všem dárcům, kteří podpořili činnost Alternativy středočeské D3 v roce 2021
21. 1. 2022
Velmi si vaší podpory ceníme, bez ní bychom…
Hotovo ještě zdaleka není
6. 1. 2022
Hotovo: Soud potvrdil vedení dálnice D3 přes…
Vánoční nadílka úředníků
5. 1. 2022
Dne 22.12. (!) byla zveřejněna další objemná…
Pojďme k volbám. AD3 volí PirSTAN.
6. 10. 2021
již jen dny nás dělí od možná nejdůležitějších…
Právě vyšel Zpravodaj AD3 č. 39
7. 9. 2021
Uvnitř najdete Dopravní žurnál babky kořenářky č.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 5 právě vyšel
7. 9. 2021
Neotřelé zpravodajství babky kořenářky z dopravní…
USILUJME O ZLEPŠOVÁNÍ STÁVAJÍCÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY
13. 8. 2021
Nemůžeme dovolit utratit 62 miliard za…
ŘEŠENÍ DOPRAVNÍCH PROBLÉMŮ V ÚZEMÍ NA JIH OD PRAHY
12. 8. 2021
Řešení dopravních problémů v území na jih od…
Převáží nakonec reálný pohled na věc?
2. 6. 2021
Dostavba dálnice mezi Pískem a Příbramí může…
Děkujeme pane Hruško, kdyby na zodpovědných místech byli lidé jako Vy...
19. 5. 2021
S lístostí oznamujeme, že koncem března podlehl…
Pozor na PPP projekty
15. 5. 2021
Jak jsme již informovali, Ministerstvo dopravy a…
Dostavba D4 je nyní finančně pokryta
15. 5. 2021
Dálnice D4 z Prahy do Písku by měla být dokončena…
Dvě mouchy jednou ranou zřejmě neplatí pro dvojministra Havlíčka
15. 5. 2021
Problémy se mu kupí jak na Ministerstvu průmyslu…
Radek Mátl: Pokud by vázla stavba D3, musel by se zřejmě vybudovat obchvat Miličína
18. 4. 2021
Pokud by se dlouho nedařilo postavit středočeskou…
Začíná stavba obchvatu Olbramovic na I/3
16. 4. 2021
U Olbramovic se poprvé koplo. Po 30 létech čekání…
Chválíme nové vedení Středočeského kraje za podporu rozumné dopravy
10. 4. 2021
Již léta panuje před nádražím v Olbramovicích…
Zpravodaj AD3 č. 34 právě vyšel
11. 3. 2021
Aktuální zprávy ohledně dění kolem středočeské D3.
Nový jižní tah - premiéra hudebního klipu
22. 12. 2020
Pozor, už je to tady! Zveme Vás tímto na on-line…
Pošlete připomínky k nové Dopravní politice ČR!
21. 12. 2020
Nejpozději do 6. 1. 2021 (ale raději o pár dní…
Výzva zaznamenejme minutku klidu
28. 10. 2020
Milí příznivci Alternativy středočeské D3, člověk…
Potíže růstu, nebo růst potíží?
5. 10. 2020
Z tisku se dočteme, že „Zprovoznění D3 u Českých…
Nepropásněte příležitost – jděte k volbám. Volte proti dálnici a pro AD3 0+!
30. 9. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Pokrytci
29. 9. 2020
Na internetu a v mediích proběhla nedávno  zpráva…
Byli jsme poškozeni v médiích
25. 9. 2020
Vážení, Alternativa středočeské D3 nemá nic…
Chceme všichni jezdit jen do Prahy?
15. 9. 2020
Autobusy i osobní vlaky ve středních Čechách jsou…
Jsou železnice z Prahy do jižních Čech přetížené? A proč?
14. 9. 2020
Železniční doprava je základní alternativou k…
Dálnice a krajské volby
1. 9. 2020
Stojíme před volbami do krajského zastupitelstva.…
Nezahálíme, ale potřebujeme vaši pomoc
4. 8. 2020
I když jsou prázdniny a dovolené v plném proudu,…
Jermanová 4. v anketě Ropák 2019
30. 6. 2020
Pěkné 4. místo obsadila hejtmanka Středočeského…
Vyhlásili jsme novou sbírku na odborné posudky. Pomozte nám.
24. 6. 2020
Ještě jednou děkujeme všem dárcům ze sbírky…
Zpravodaj č. 23 právě vyšel
21. 6. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,
Vyfoť hada
7. 4. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Nový Zpravodaj AD3 č. 22
3. 4. 2020
Přečtěte si poslední vydání našeho Zpravodaje
O nás bez nás?
31. 3. 2020
Již jednou se o nás v historii takto jednalo.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
30. 3. 2020
Právě vyšel!
Výroční zpráva AD3 za rok 2019
29. 3. 2020
Alternativa středočeské D3 z.s. vydala svou…
Světový den vody
25. 3. 2020
Dvacátý druhý březen je Světový den vody. Slaví…
Co je to vlastně veřejný zájem?
22. 12. 2019
Je to kouzelné slůvko, něco jako abrakadabra,…
Nevědomost je největší nepřítel aneb reportáž z akce Informační stánek ŘSD v Jílovém u Prahy
30. 10. 2019
V pondělí 21. 10. 2019 se na náměstí v Jílovém u…
Středočeská D3: výhledy a možnosti
25. 12. 2018
Argumentem pro západní variantu D3 je pomoc…
Plánovaná dálnice má jít přes území plné munice
13. 12. 2018
Západní varianta dálnice D3, prosazovaná…
Pohádky pro dospělé z resortu dopravy
10. 12. 2018
Ministerstvo dopravy prosazuje předraženou…
Tisem se brání před staviteli D3
10. 12. 2018
Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na…
Obce se brání projektu D3 – příklad Šebáňovic
7. 12. 2018
Šebáňovice jsou malá vesnice, část městyse…
Malý český horor
1. 12. 2018
Občas mne situace donutí, abych si dal do pořádku…
Suché zákony proti mokré vodě aneb anabáze jedné stavební uzávěry
10. 11. 2018
Dnes a téměř denodenně čteme v tisku, vidíme na…
Reakce na článek „Dálnice ano či ne“, otištěný v Jílovských novinách V/2018.
1. 6. 2018
V uvedeném článku se objevila zavádějící či…
Středočeská D3 jako politikum, lobby a arogance
10. 2. 2018
Jak se v Čechách plánují dálnice v době, kdy se v…
Prodloužení platnosti EIA k záměru středočeské dálnice D3 snadno a rychle
1. 7. 2017
Dne 2. června 2017 vydalo ministerstvo životního…
Co se (NE)ví o plánované dálnici D3 u Maršovic
22. 3. 2017
Vzhledem k dosud převažujícím zprávám o…
Problémy s vodou se stavbou středočeské dálnice D3 nekončí, ale začínají!
1. 3. 2017
Stručná reakce na komentář České televize ze dne…
Jak (NE)má vypadat doopravdy dobrá doprava na jih od Prahy? I
21. 1. 2017
Západní varianta středočeské dálnice D3 má pro…
Císařovy nové šaty
22. 12. 2016
Ta Andersenova pohádka mě zaujala už v dětství a…
ANO, pane ministře...
25. 8. 2016
Život a zdraví tisíců lidí v obcích ležících na…
Tento web používá ke správné činnosti cookies. Rozumím