Aktuality
Šetrnost a udržitelnost ale pouze na papíře
10. 4. 2024 (Komentář)Dostavbou D4 se tak otevře automobilové dopravě cesta z Prahy do Písku. Pro řidiče jistě dobrá zpráva, zároveň je to šance přehodnotit lpění ministerstva dopravy na výstavbě paralelní trasy, středočeské D3, a místo ní dostavět dálnici D4 do Českých Budějovic. Kdyby to MD s celým svým aparátem myslelo upřímně, přinejmenším by se touto myšlenkou vážně zabývalo (D4 je součástí mezinárodní sítě TEN-T).
D4 z Prahy do Písku je budována jako tzv. PPP stavba, tj. se soukromým investorem. Končí totiž placení dálnic z evropských peněz: ty budou nadále určeny na udržitelnější formy dopravy, zejména železnici. To je další důvod, proč přehodnotit výstavbu středočeské D3. Nejen že by kopírovala již existující trasu: jde o předražený projekt, na nějž nebudou peníze. Děkujeme MD za SNAHU o šetrnost. -paš-
Dobrá zpráva! Přerušení územního rozhodnutí.
27. 3. 2024 (Komentář)Byli jsme společně s obcemi účastníkem tohoto řízení také DÍKY VAŠÍ PODPOŘE ❤️. I malý krůček může zvrátit velký proces. -mim-
Dobrá zpráva překvapivě z ŘSD!
27. 3. 2024 (Komentář)Zahloubení silnice I/3 mezi konopišťským zámeckým parkem a Benešovem by k realizaci mělo dospět dříve, než samotné budování dálnice D3 přes Benešovsko. Potvrdil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.
Znamenalo by to samozřejmě lepší průjezdnost a bezbečnost silnice 1/3 v tomto úseku, který se dle informace z ŘSD plánuje rozšiřovat o jeden pruh. Znamená to zrychlení provozu a též rychlejší realizaci, než je právě megastavba středočeské D3. Ta by se po kompletní modernizaci celé I/3 stala nadbytečnou.
Podle benešovského místostarosty Romana Tichovského je ale tato akce v současné době v kolizi s krajskou stavbou depozitáře Muzea Podblanicka v areálu benešovského střediska Krajské správy a údržby silnic.
„Věřím ale, že tyto záležitosti vyřešíme, protože tyto kolize jsou řešitelné třeba nějakým provizoriem,“ řekl Benešovskému deníku Radek Mátl.
ŘSD též informovalo, že projektová studie byla již schválena. V prosinci 2023 byla odeslána žádost o povolení stavby na Středočeský kraj. Podle předpokladů by její vyřízení mohlo být koncem letošního roku. Stavba by tak měla započít v roce 2026. Věřme, že Středočeský kraj dá projektu zelenou.
-hol-
Zdroj: ŘSD a Benšovský deník
Bezpečnost jako argument pro výstavbu středočeské D3
17. 3. 2024 (Komentář)Když odhlédneme od absolutního zvýšení počtu nehod s každou další silnicí, ptejme se, zda je dálnice opravdu bezpečnější. Statistika je ošemetná věc a život do ní nenacpeš. Záleží na tom, z jakých ukazatelů se vychází, v jakých souvislostech a na jaká data se díváme. Závěry pak lze činit různé. Například tma. Za ní je nejvíce nehod právě na dálnicích a číslo je to vysoké – dojde tu v průměru k polovině všech nočních nehod. Každá druhá je zde smrtelná.
A co třeba pozornost jako faktor nehodovosti? Na dálnici dle výzkumů povážlivě klesá, protože jízda je jednotvárná. Ztráta bdělosti je přitom častou příčinou nehody. V Ročence dopravy za rok 2022, kterou vydává Ministerstvo dopravy, počet nehod na dálnicích od roku 2015 neklesá, zatímco na komunikacích mimo dálnice (ať už v obcích nebo mimo ně) ANO. Hrají v tom roli nové obchvaty obcí, mimoúrovňové křižovatky, bezpečnější přechody a další modernizace, které už celkem pravidelně vídáme? S dálnicí to bezpečnostně „už (moc) lepší nebude“, ale třeba silnice I/3 se dá z hlediska bezpečnosti vylepšit zásadně. Plány jsou, ale leží ŘSD v šuplíku. Proč? Protože přece dálnice je bezpečnější, (rychlejší, Poláci jich mají více, stavaři, developeři a ostatní zainteresovaní si opravdu pěkně vydělají, prostě ji musíme mít!,…. ), tak postavíme dálnici.
Benešovská už dávno nevyhovuje současnému provozu. Zácpy jsou na denním pořádku a o tragédiích slyšíme každou chvíli. VYMLOUVAT SE NA NEEXISTENCI STŘEDOČESKÉ D3 JE LACINÝ TRIK. Problémy na silnici I/3 existují z podstaty zdejší dopravy (která je, kromě jiného, také příměstská a regionální), a existovat vždy budou nezávisle na dálnici (která je pro tranzit) - dokud se tato silnice nezmodernizuje. Náklady na modernizaci Benešovské jistě nebudou 62 miliard a víc, které může spolykat dálniční stvůra.
Vydali jsme výroční zprávu za rok 2023
16. 2. 2024 (Komentář)Výroční zpráva zde: https://www.alternativad3.cz/archive/12/305-ad3-vyrocni-zprava-2023.pdf
10. 4. 2024
27. 3. 2024
17. 3. 2024
24. 10. 2023
16. 10. 2023
12. 10. 2023
5. 10. 2023
22. 9. 2023
24. 7. 2023
6. 6. 2023
6. 6. 2023
5. 6. 2023
22. 5. 2023
30. 4. 2023
13. 2. 2023
13. 2. 2023
7. 2. 2023
27. 1. 2023
9. 1. 2023
11. 12. 2022
25. 10. 2022
6. 10. 2022
13. 4. 2022
20. 3. 2022
1. 3. 2022
16. 2. 2022
25. 1. 2022
21. 1. 2022
7. 9. 2021
13. 8. 2021
12. 8. 2021
2. 6. 2021
21. 5. 2021
19. 5. 2021
15. 5. 2021
18. 4. 2021
16. 4. 2021
10. 4. 2021
22. 12. 2020
21. 12. 2020
30. 9. 2020
14. 9. 2020
24. 6. 2020
19. 6. 2020
30. 10. 2019
13. 12. 2018
7. 12. 2018
10. 11. 2018
1. 6. 2018
10. 2. 2018
1. 7. 2017
1. 3. 2017
21. 1. 2017