Aktuálně
Důležité pro vlastníky pozemků na trase středočeské D3
Kdy: čtvrtek 8. června 2023, 13 - 16 hod
Ve kterých situacích a za jakých podmínek může vlastníkům vzniknout právo na náhradu za omezení či znemožnění výstavby způsobené územním plánem nebo jeho změnou? Dozvíte se na našem nejbližším on-line semináři. Přihlásit se můžete, i když se v plánovaný čas semináře nemůžete zúčastnit. Každý z účastníků obdrží kompletní videozáznam celého semináře. Pořádá Advokátní kancelář Dohnal & Bernard.
Přihlašovac…Pomozte upozornit na ohrožení unikátní krajiny Dolního Posázaví a Českého Meránu
V sobotu 10. 6. v 9:30 startuje tradiční "Pouť krajinou, která možná nebude". Akci pořádá spolek Krajina 2000. Sraz účastníků je u kaple sv. Václava v Jílovém u Prahy (v Lázních) a délka trasy je 5 km. Je vhodná i pro rodiče s kočárky. Mottem akce je "pojďme se projít překrásnou krajinnou s přáním, aby zůstala zachována budoucím generacím". Ve stejný den odpoledne pak startuje Cyklistická vyjížďka Posázavím podél trasy D3. Projeďte si trasu zamýšlené dálnice D3 a podpořte alternativní řešení této dlouho plánované sporné autostrády, která by navždy změnila zdejší krajinu. Akce se koná v sobotu 10. 6. …
Ještě k vyhlášce, která navyšuje hlukové limity na silnicích a dálnicích
Ministr zdravotnictví Válek nařízení obhajuje (i když by měl dělat pravý opak). Tvrdí že: “nižší limity prosadit nešlo a nová vyhláška pomůže“ (čemu ovšem neřekl) anebo dokonce obhajuje důležitost ČR co by tranzitní země. Ministr dopravy Kupka: „jde o sjednocení hlukových limitů se všemi ostatními komunikacemi, což je podle jeho soudu namístě“. Tady jsme nic jného než gumové vyjádření čekat nemohli. Profesor Michal Vojtíšek, odborník na udržtitelnou dopravu (ČVUT) to shrnul: „Když se státu nedaří hlukové limity plnit, tak si je prostě zvýší.“ Reportáž na ČT.
Úředník ŘSD získal desítky milionů sekáním trávy
Ten také v kauze monopolu na odtahové služby na dálnici D1 otevřeně vystoupil proti zástupcům Ministerstva dopravy, což naznačuje, že za ním stál někdo z vysoké politiky. Zajímavostí jsou pak také jeho časté návštěvy dnes už bývalého šéfa poslaneckého klubu ANO Jaroslava Faltýnka ve Sněmovně. Doufejme, že obvinění lidí v této kauze není jen nahodilým máchnutím ve stomiliardovém byznysu výstavby silnic a dálnic. Více zde.
Podle portálu iDNES na Ředitelství silnic a dálnic roky skrytě fungoval rodinný podnik, který pumpoval státní peníze ŘSD z malých zakázek (do šesti milionů korun) do několika předem vybraných firem. Bylo obviněno již 21 lidí. To však jsou malé ryby. Posvítí si někdo na ty velké, kde tečou stovky miliard, třeba v souvislosti se zbytečným záměrem středočeské D3? Více zde.