ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Iniciativa za účelné a hospodárné řešení dopravy ve středních Čechách
loading

Aktuality

Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská

22. 2. 2018 (Tisková zpráva)

Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice na Benešovsku srazily tři osobní vozy a jedno nákladní auto. Při nehodě zemřel člověk, další dva jsou zranění. Na téže silnici o pár kilometrů vedle umírají lidé na nechvalně známém „esíčku smrti“ u Olbramovic či na nebezpečných nájezdech u Benešova. Velké problémy působí doprava při průjezdu Olbramovicemi či Miličínem – o nekonečných kolonách na této silnici, zdržování řidičů i obtěžování místních obyvatel ani nemluvě.

Tato silnice měla mít už dávno další bezpečné mimoúrovňové křižovatky, měla být rozšířená, měla mít středové svodidlo a měla být doplněna o obchvaty obcí. Takto modernizována měla být bez ohledu na jakékoli další dopravní stavby. Proč to tak není? To, že na silnici I/3 a v okolních obcích není plynulý a bezpečný provoz, je trestuhodné zanedbání péče ze strany státu a kraje.

Stát místo této aktuální a potřebné stavby protežuje středočeskou dálnici D3. Její projekt je však plný chyb a na její předraženou stavbu chybějí peníze. Ovšem ani její potenciální realizace neznamená, že se silnice I/3 automaticky stane bezpečnou – bezpečnost silničního provozu se nedá zaručit budováním dalších dopravních kapacit. Ani v případě realizace západní varianty středočeské dálnice D3 nebude silnice I/3 méně vytížená – lidé ji využívají pro místní a příměstskou dopravu a případný odliv tranzitu by během pár let vykompenzovala nová doprava, jak potvrzuje řada současných studií o dopravní indukci.

A jestli dálnice ochrání životy a zdraví lidí? I na dálnici může dojít k tragickým nehodám. A hlavně: dálnice do regionu zavede kamionovou dopravu z širého evropského okolí, a emise a trvalý hluk, jež budou jejím nezbytným doprovodem, budou představovat obrovskou zátěž pro zdraví místních obyvatel.

Alternativa středočeské D3 odmítá v mnoha ohledech škodlivý projekt středočeského úseku dálnice D3 a usiluje o urychlené řešení skutečných dopravních problémů v dotčeném regionu namísto navyšování dopravní kapacity pro transevropský tranzit.

Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…