Aktuality
Jsou lidé v Jílovém dostatečně informováni?
6. 5. 2024 (Komentář)V těsné blízkosti města jsou plánovány dva obří tunely. Co čeká Jílovské při ražbě tunelů? Pragoprojekt navrhuje: uložení hornin na zemní valy podél D3 v úseku Zlatníky Libeř. To znamená, že staveništní doprava (tunel Luka) vyústí 200 metrů za obcí Luka pod Medníkem na silnici III/1042 směrem na Jílové u Prahy na křižovatku nad Svatováclavskými lázněmi, zahne na silnici II/104 směrem na Petrov a dál dolů směrem na Kamenná Vrata po silnici III/1042. V další fázi má být vybudována účelová komunikace pod mostem Záhořany vedoucí k retenční nádrži. Kvůli její realizaci padne za oběť pás lesa. Před zahájením mají být komunikace přizpůsobeny potřebám zvýšeného provozu vlivem staveništní dopravy, konstrukční zesílení, lokální rozšíření v rámci silničního pozemku. V úseku Jílové – Kamenná Vrata se předpokládá usměrnění dopravy do jednoho pruhu (zdroj ŘSD). Spočetli jsme (cca) 150 000 m3 vytěžené horniny, to je 13 000 nákladních aut. Vědí to lidé v Jílovém? -hol-
ŘSD - výrobce kvalitních špuntů
24. 4. 2024 (Komentář)Od Berouna se na D5 tvoří ve špičkách kolony a dle ŘSD by s tím „PRÝ MOHLO POMOCI“ právě toto rozšíření. V zápětí však dodává, že připojení D5 na pražský okruh v souvislosti s množstvím aut a kamionů už řadu let funguje jako ŠPUNT. 👶 I malé dítě si dokáže představit, že se kolona na D5 možná o něco zkrátí, ale špunt nevyrazí. Takže postavíme, peníze utratíme a uvidíme, jestli naše řešení pomůže. ❗️A podobné je to i s připojením plánované STŘEDOČESKÉ D3 u Jesenice, kde je situace snad ještě horší. A panu ministrovi dopravy je to šumafuk. Ten si raději dělá selfíčka s parní lokomotivou 🚂. -mim-
Šetrnost a udržitelnost ale pouze na papíře
10. 4. 2024 (Komentář)Dostavbou D4 se tak otevře automobilové dopravě cesta z Prahy do Písku. Pro řidiče jistě dobrá zpráva, zároveň je to šance přehodnotit lpění ministerstva dopravy na výstavbě paralelní trasy, středočeské D3, a místo ní dostavět dálnici D4 do Českých Budějovic. Kdyby to MD s celým svým aparátem myslelo upřímně, přinejmenším by se touto myšlenkou vážně zabývalo (D4 je součástí mezinárodní sítě TEN-T).
D4 z Prahy do Písku je budována jako tzv. PPP stavba, tj. se soukromým investorem. Končí totiž placení dálnic z evropských peněz: ty budou nadále určeny na udržitelnější formy dopravy, zejména železnici. To je další důvod, proč přehodnotit výstavbu středočeské D3. Nejen že by kopírovala již existující trasu: jde o předražený projekt, na nějž nebudou peníze. Děkujeme MD za SNAHU o šetrnost. -paš-
Dobrá zpráva! Přerušení územního rozhodnutí.
27. 3. 2024 (Komentář)Byli jsme společně s obcemi účastníkem tohoto řízení také DÍKY VAŠÍ PODPOŘE ❤️. I malý krůček může zvrátit velký proces. -mim-
Dobrá zpráva překvapivě z ŘSD!
27. 3. 2024 (Komentář)Zahloubení silnice I/3 mezi konopišťským zámeckým parkem a Benešovem by k realizaci mělo dospět dříve, než samotné budování dálnice D3 přes Benešovsko. Potvrdil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.
Znamenalo by to samozřejmě lepší průjezdnost a bezbečnost silnice 1/3 v tomto úseku, který se dle informace z ŘSD plánuje rozšiřovat o jeden pruh. Znamená to zrychlení provozu a též rychlejší realizaci, než je právě megastavba středočeské D3. Ta by se po kompletní modernizaci celé I/3 stala nadbytečnou.
Podle benešovského místostarosty Romana Tichovského je ale tato akce v současné době v kolizi s krajskou stavbou depozitáře Muzea Podblanicka v areálu benešovského střediska Krajské správy a údržby silnic.
„Věřím ale, že tyto záležitosti vyřešíme, protože tyto kolize jsou řešitelné třeba nějakým provizoriem,“ řekl Benešovskému deníku Radek Mátl.
ŘSD též informovalo, že projektová studie byla již schválena. V prosinci 2023 byla odeslána žádost o povolení stavby na Středočeský kraj. Podle předpokladů by její vyřízení mohlo být koncem letošního roku. Stavba by tak měla započít v roce 2026. Věřme, že Středočeský kraj dá projektu zelenou.
-hol-
Zdroj: ŘSD a Benšovský deník
6. 5. 2024
10. 4. 2024
27. 3. 2024
17. 3. 2024
24. 10. 2023
16. 10. 2023
12. 10. 2023
5. 10. 2023
22. 9. 2023
24. 7. 2023
6. 6. 2023
6. 6. 2023
5. 6. 2023
22. 5. 2023
30. 4. 2023
13. 2. 2023
13. 2. 2023
7. 2. 2023
27. 1. 2023
9. 1. 2023
11. 12. 2022
25. 10. 2022
6. 10. 2022
13. 4. 2022
20. 3. 2022
1. 3. 2022
16. 2. 2022
25. 1. 2022
21. 1. 2022
7. 9. 2021
13. 8. 2021
12. 8. 2021
2. 6. 2021
21. 5. 2021
19. 5. 2021
15. 5. 2021
18. 4. 2021
16. 4. 2021
10. 4. 2021
22. 12. 2020
21. 12. 2020
30. 9. 2020
14. 9. 2020
24. 6. 2020
19. 6. 2020
30. 10. 2019
13. 12. 2018
7. 12. 2018
10. 11. 2018
1. 6. 2018
10. 2. 2018
1. 7. 2017
1. 3. 2017
21. 1. 2017