ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Iniciativa za účelné a hospodárné řešení dopravy ve středních Čechách
loading

Aktuality

Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?

18. 3. 2020 (Tisková zpráva)

Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v našem regionu dělá velmi málo. Potřebná opatření se buď nerealizují vůbec, nebo jen pomalu. Místo práce na reálných zlepšeních Kraj neustále propaguje problematickou a předraženou dálnici D3, jejíž projekt je v rozporou s oficiální Dopravní politikou ČR.

Poslední doklad podivné krajské dopravní politiky přišel letos v únoru. Po téměř třiceti letech čekání se tehdy Olbramovice dočkaly stavebního povolení silničního obchvatu. Tuto zprávu Krajský úřad Středočeského kraje hrdě uveřejnil v médiích – bohužel už zapomněl dodat, že Řízení o vyvlastnění pozemků potřebných pro stavbu bylo přerušeno, a stavět se tudíž jen tak nebude. Problém je mj. v pasivitě Kraje při výkupu pozemků pro potřebné stavby. Sporné pozemky mohl Kraj vykoupit (není vázaný tabulkami ŘSD) a postoupit ŘSD.

Rozdíl v cenách by nebyl pro krajský rozpočet rozhodně nic neúnosného. Jenže se zdá, že Kraj v čele s hejtmankou Jermanovou, jež je horlivou propagátorkou středočeské D3, olbramovický obchvat, potažmo situace místních obyvatel, vůbec nezajímá. V dubnu loňského roku hejtmanka podepsala memorandum o urychlení výstavby D3 a D4 – bohužel nepodepsala (a ani neiniciovala) žádné memorandum o zlepšení neúnosné situace v dopravním koridoru silnice I/3.

Za cenu četných omezení občanů a za velké peníze se zde provádí drobné změny (značení apod.), zatímco zásadní opatření, která by zlepšila průjezdnost a bezpečnost provozu a ulevila okolním obcím, prostě chybí. Všichni při tom víme, že klíčové problémy jsou na této silnici právě v Olbramovicích, Benešově a Miličíně a dále v nedostatečné dopravní kapacitě mezi Benešovem a Mirošovicemi. 

Najde se adekvátní řešení?

Jaká další důležitá zlepšující opatření – kromě řešení v Olbramovicích, Benešově či Miličíně – připadají v úvahu? Jde o dostavění nájezdů, sjezdů a mimoúrovňových křižovatek v celé trase frekventované silnice I/3 (měly by nahradit stávající nebezpečné „T“ křižovatky), změnu uspořádání jízdních pruhů na 2 + 2 oddělené svodidlem v úseku Benešov–Mirošovice (právě zde je totiž zhruba dvojnásobná dopravní intenzita oproti jižní části silnice I/3 v našem kraji) a obchvat Křešic na silnici I/18 v blízkosti spojení obou silnic u Olbramovic. 

Nejde jen o opomíjení modernizace I/3, které by mohlo dopraví problémy regionu rychle vyřešit, a o protežování problematické středočeské D3, jejíž výstavba (dojde-li k ní) se ztrácí v budoucnosti. Rozporuplná je i celá koncepce. Kraj podporuje navýšení automobilové dopravy vedené do Prahy prostřednictvím středočeské D3, ale současně plánuje její omezení, podílí se na projektu omezení automobilové dopravy v hlavním městě To odporuje i Dopravní politice ČR – vrcholnému vládnímu strategickému dokumentu resortu. Na tuto situaci samozřejmě doplácejí místní obyvatelé.

Pavel Šidák

ke stažení v PDF

AD3 a Hnutí Duha podaly stížnost na mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR Jana Rýdla
11. 3. 2021
Hra na baviče a dopravního experta tiskového…
Žádosti občanů hází úřad do spamu
28. 9. 2020
Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3,…
Vyděšený Kuba
21. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na vystoupení…
Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot
18. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na článek „ODS…
Premiér Babiš jednal s odpůrci středočeské dálnice D3 o řešení dopravy na jih od Prahy
2. 9. 2020
11 obcí, 1500 občanů a 6 spolků podepsaných pod…
Hejtmanka Jermanová (ANO) ve střetu zájmů
1. 9. 2020
Středočeská dálnice D3, protežovaná hejtmankou…
Lživá cena dálnice jako argument pro její výstavbu?
29. 8. 2020
Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ve…
Je Dopravní politika ČR pouhým cárem papíru?
24. 8. 2020
Praha, 23. 8. 2020 - Iniciativa Alternativa…
Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů
30. 6. 2020
Jesenice, 30. 6. 2020, tisková zpráva Alternativy…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…
Tento web používá ke správné činnosti cookies. Rozumím