ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Iniciativa za účelné a hospodárné řešení dopravy ve středních Čechách
loading

Aktuálně

Výzva zaznamenejme minutku klidu

28. 10. 2020 (Komentář)

Milí příznivci Alternativy středočeské D3, člověk potřebuje a proto i vyhledává klidná, tichá místa, kde je slyšet zakokrhat kohouta, šum listí a další zvuky, které do krajiny patří. Na takových místech si nejlépe odpočineme, tato místa nás léčí, ovšem tato místa jsou právě stavbou středočeské D3 ohrožena.

Vyzýváme Vás v tomto čase nádherného barevného podzimu k vytváření krátkých videí z klidných, tichých míst, která by mohla být středočeskou dálnicí D3 zasažena. Mohou to být zátiší, ale i momentky, kde se něco zajímavého odehrává a mají k naší problematice nějaký vztah.

A že je takových míst v navržené trase dálnice požehnaně si můžete ověřit na mapě zde: https://www.alternativad3.cz/trasa-stredoceske-d3/1/131

Vaše krátká videa (v délce okolo 1 minuty) budeme shromažďovat a vznikne tak další podpůrný…

Potíže růstu, nebo růst potíží?

5. 10. 2020 (Komentář)

Z tisku se dočteme, že „Zprovoznění D3 u Českých Budějovic se odkládá o další rok. Zdržuje ho tunel Pohůrka“. Ředitelství silnic a dálnic tedy nyní počítá se zahájením provozu až v roce 2024. Stalo se tak proto, že stavbaři musí kvůli agresivní spodní vodě změnit technologii stavby u kilometrového tunelu Pohůrka.

Není to první, ani poslední  problém se kterými se potýká stavba dálnice D3. Zdá se, že na této stavbě končí etapa potíže růstu a začíná růst potíží. A to nejen na stavbě Jihočeské části D3. Podobné problémy zcela jistě již začínají a budou následovat další i na stavbě Středočeské části D3.

Na této části stavby se ještě ani nekoplo, a doufám, že ani nekopne a už se problémy staví do fronty. Ředitelství silnic a dálnic mění technické řešení dálnice na úseku od Jílového po Hostěradice, jehož součástí je i tunel Luka. EIA pro tuto stavbu byla schválena už v roce 2012, nyní je rok 2020 a zásah do projektu je tak velký,…

Nepropásněte příležitost – jděte k volbám. Volte proti dálnici a pro AD3 0+!

30. 9. 2020 (Komentář)

Vážení příznivci Alternativy středočeské D3, volby do krajských zastupitelstev 2. - 3. 10. 2020 jsou další šancí změnit rovnováhu sil, které rozhodují o naší věci! Pokud volit nepůjdete, posílíte tím prodálniční politiky.

Nejsme příznivci konkrétní politické strany, můžeme Vám však alespoň přibližně doporučit, jak se kandidující strany staví k problému SD3 vs. AD3 0+. Dle předvolebních programů, historické mediální stopy a v řadě případů i osobních zkušeností z jednání s představiteli stran víme, že Piráti a STAN jsou otevřené k řešení AD3 0+. Ostatní strany jsou prodálniční. Nepropásněte příležitost - jděte k volbám. Volte proti dálnici a pro AD3 0+!

 

Pokrytci

29. 9. 2020 (Komentář)

Na internetu a v mediích proběhla nedávno  zpráva, že pánové Babiš, premiér vlády, a ministr životního prostředí Richard Brabec navštívili Jihočeský kraj a u Soběslavi se zúčastnili a dokonce vlastnoručně i vysadili perlorodky říční. Nebylo uvedeno kolik kusů, zda desítky či stovky, ale to už je jedno.

Byl by to od nich jistě velice záslužný čin, zejména proto, že v podobných akcích na záchranu a zlepšení životního prostředí a zvláště chráněných živočichů chtějí údajně pokračovat. Bohužel tuto akci zcela zastínila jiná zpráva, a to, že tatáž vláda a titíž pánové odmítli pár dní předtím  návrh KDU-ČSL na posílení ochrany zemědělské půdy.

Tento zákon měl být vydán už dříve, než jsme začali ztrácet tuto půdu a to ve stovkách a tisících hektarů. Ale i nyní by měl určitě svůj velký význam pro naši zem. Bohužel naše vláda jej odmítla a patrně jej chce kompenzovat vysazováním perlorodek a jiných ohrožených živočichů, a to…

Žádosti občanů hází úřad do spamu

28. 9. 2020 (Tisková zpráva)

Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3, z. s., vyzvaly v srpnu ministra dopravy a hejtmanku Středočeského kraje, aby přestali ignorovat Dopravní politiku ČR a aby pracovali na řešení dopravní situace na jih od Prahy. Hejtmanka nastavila na e-maily občanů antispamovou ochranu, a jejich dotazy a výzvy tak namísto k adresátovi padají do koše. Reakce ministerstva dopravy bude předmětem dalšího jednání.

Dopravní politika ČR  je vrcholový strategický dokument vlády popisující, jak by měl stát přistupovat k rozvoji dopravy. Občané a Alternativa středočeské D3 jsou znepokojeni tím, že Středočeský kraj tento dokument ignoruje, a vyzývají ministra dopravy a hejtmanku k nápravě. Mimo jiné jde o větší využívání osobní železniční dopravy na úkor individuální automobilové a o budování moderních terminálů propojujících železnici, autobusy, nemotorovou a individuální dopravu. Takové terminály například chybí v Olbramovicí…