ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďte výhodnější a šetrnější řešení dopravy na jih od Prahy! Náš hlas
loading

Aktuality

Bezpečnost jako argument pro výstavbu středočeské D3

17. 3. 2024 (Komentář)

V lese nenabouráš. Další nehody a zranění na silnici I/3. Otřepanou argumentaci, že „dálnice je bezpečnější“, NEBEREME. Každá silnice je místem pro nehodu. Proč vytvářet nový prostor pro dopravní nehody stavbou další silnice (v tomto případě dálnice) namísto snižování nehodovosti na silnicích, které už tím místem pro nehody jsou?

Když odhlédneme od absolutního zvýšení počtu nehod s každou další silnicí, ptejme se, zda je dálnice opravdu bezpečnější. Statistika je ošemetná věc a život do ní nenacpeš. Záleží na tom, z jakých ukazatelů se vychází, v jakých souvislostech a na jaká data se díváme. Závěry pak lze činit různé. Například tma. Za ní je nejvíce nehod právě na dálnicích a číslo je to vysoké – dojde tu v průměru k polovině všech nočních nehod. Každá druhá je zde smrtelná.

A co třeba pozornost jako faktor nehodovosti? Na dálnici dle výzkumů povážlivě klesá, protože jízda je jednotvárná. Ztráta bdělosti je přitom častou příčinou nehody. V Ročence dopravy za rok 2022, kterou vydává Ministerstvo dopravy, počet nehod na dálnicích od roku 2015 neklesá, zatímco na komunikacích mimo dálnice (ať už v obcích nebo mimo ně) ANO. Hrají v tom roli nové obchvaty obcí, mimoúrovňové křižovatky, bezpečnější přechody a další modernizace, které už celkem pravidelně vídáme? S dálnicí to bezpečnostně „už (moc) lepší nebude“, ale třeba silnice I/3 se dá z hlediska bezpečnosti vylepšit zásadně. Plány jsou, ale leží ŘSD v šuplíku. Proč? Protože přece dálnice je bezpečnější, (rychlejší, Poláci jich mají více, stavaři, developeři a ostatní zainteresovaní si opravdu pěkně vydělají, prostě ji musíme mít!,…. ), tak postavíme dálnici.

Benešovská už dávno nevyhovuje současnému provozu. Zácpy jsou na denním pořádku a o tragédiích slyšíme každou chvíli. VYMLOUVAT SE NA NEEXISTENCI STŘEDOČESKÉ D3 JE LACINÝ TRIK. Problémy na silnici I/3 existují z podstaty zdejší dopravy (která je, kromě jiného, také příměstská a regionální), a existovat vždy budou nezávisle na dálnici (která je pro tranzit) - dokud se tato silnice nezmodernizuje. Náklady na modernizaci Benešovské jistě nebudou 62 miliard a víc, které může spolykat dálniční stvůra.

Bezpečně a plynule i bez dálnice

Vydali jsme výroční zprávu za rok 2023

16. 2. 2024 (Tisková zpráva)

Činnost spolku v roce 2023, hodnocení a hospodaření.

Výroční zpráva zde: https://www.alternativad3.cz/archive/12/305-ad3-vyrocni-zprava-2023.pdf

Poděkování příznivcům Alternativy

3. 11. 2023 (Komentář)

Velice děkujeme všem našim příznivcům, kteří se v hojném počtu dostavili na Setkání s Alternativou ve středu 1. 11. v Jílovém. Zejména děkujeme těm, kteří nám nabídli svou pomoc, buď přímo zapojením do naší agendy nebo formou finančních darů. Z našeho pohledu se akce vydařila, o čemž svědčí i zajímavá diskuze s účastníky. Ještě jednou Vám děkujeme.

O středočeské D3 ještě není rozhodnuto

Nyní společně stojíme před rozhodující bitvou: územním řízením. Alternativa středočeské D3 pro to posiluje svoji podporu obcím, vlastníkům a veřejnosti, jejíž zájmy a práva jsou záměrem výstavby dálnice ohroženy. Zahajujeme spolupráci s týmem externích odborníků v oblasti dopravy a dopravní strategie, ekonomiky, hydrologie, geotechniky, stavebního inženýrství, klimatické změny, biologie, ekologie, hluku a emisí rizikových látek, správních procesů. Soudní znalci a další odborníci nám pomohou připravit kvalitní oponenturu pro nadcházející správní procesy.

Společně to dokážeme - sami to však nedáme!

Průměrné náklady v rámci jedné z uvedených oblastí jsou zhruba 50.000,-. Abychom byli úspěšní, potřebujeme náš dosavadní rozpočet tedy navýšit přibližně o 500.000,-. Náklady na provoz týmu expertů i samotné organizace budou nadále hrazeny z příspěvků obcí a darů jednotlivců, kterým není lhostejný stoupající státní dluh, ani osud bezmála 60 km jedinečné české krajiny. Nejvíce můžete pomoci pravidelným darem prostřednictvím sbírky "60 km krajiny pro život, ne pro kamiony a developery!“

Nenecháme Vás bez pomoci, jedeme v tom s Vámi!

Víte jak postupovat v případě zahájení územního řízení? Přečtěte si našeho PRÁVNÍHO RÁDCE a další vzory. Další návody pro Vás chystáme. V případě potřeby pomoci či dotazů nám napište na info@alternativad3.cz

Ještě není rozhodnuto

Program setkání s Alternativou 1. 11. 2023

24. 10. 2023 (Komentář)

Milí přátelé, připomínáme blížící se setkání s Alternativou ve středu 1. listopadu 2023 od 18:00 v restauraci Florian v Jílovém u Prahy.

Tématy setkání bude:

  • aktuální dění v dopravě v ČR, kolem středočeské D3 a alternativního řešení A0+;
  • očekávaný vývoj schvalovacího procesu středočeské D3;
  • společně uspějeme: jak postupovat v dalších měsících;
  • různé (diskuze dotazy).

Všechny body jednání mají jednoho společného jmenovatele – tím je územní řízení, v němž se nejspíš rozhodne o existenci, či neexistenci středočeské D3. V zájmu co největšího přínosu schůzky prosíme účastníky, aby své dotazy a podněty do debaty formulovali pokud možno předem a zaslali nám je s předstihem na e-mail info@alternativad3.cz

Rádi se s Vámi po dlouhé době osobně setkáme!

Krajský soud rozhodl o udělení výjimek z ochrany přírody na části trasy středočeské D3

17. 10. 2023 (Tisková zpráva)

Reakce Alternativy středočeské D3 na matoucí zprávu na webu Zdopravy.cz, kterou převzala i další média. Ředitelství silnic a dálnic (dále jen ŘSD) dosud neuspělo s udělením výjimek z ochrany zákonem zvláště chráněných druhů živočichů a jejich biotopů pro zhruba polovinu trasy středočeské D3 (dále jen SD3). Na části naopak uspělo, zde budou dotčené spolky podávat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu kvůli zamítnutí jejich žaloby 10.10. 2023 KS v Plzni.

Spolky považují rozsudek Krajského soudu v Plzni za nezákonný a věcně nesprávný a budou podávat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, který o věci rozhodne definitivně.Ve schvalovacím procesu záměru středočeské D3 je nyní podstatné, že ŘSD žádá již po několikáté neúspěšně pro středočeskou D3 o územní rozhodnutí - příslušný úřad žádost označil za nezpůsobilou a žádal o doplnění podkladů;

  • ekono mická výhodnost závratné "investice" větší než 60 miliard stojí na podkladech starších roku 2015;
  • dopravní výhodnost SD3 se opírá o sčítání dopravy z let 2005 a 2010;
  • platnost stanoviska EIA SD3 z roku 2012 již dvakrát propadla a investor už skoro dva roky žádá MŽP, aby prodloužilo potřetí - posouzení vlivu SD3 na životní prostředí a zdraví obyvatel se tedy dosud opírá o údaje, které jsou 13-40 let staré.

Ministerstvo dopravy dosud nepředložilo aktuální důkaz o jednoznačné ekonomické a dopravní výhodnosti tohoto mimořádně drahého projektu. Nadále prosazuje záměr z 80. let 20. století navzdory změněnému dopravnímu, ekonomickému a environmentálnímu kontextu. Záměr odvádí peníze i pozornost od mnohem potřebnějších dopravních řešení v dotyčném území i v rámci ČR.

Roman Andres z organizace Alternativa středočeské D3 vysvětluje: „Zprávy o „průlomu“ ve schvalování záměru středočeské D3 jsou zavádějící. Pro zhruba polovinu trasy MŽP ve stejné věci již dvakrát uznalo námitky spolků a ŘSD tedy ve věci udělení výjimek neuspělo. Rozhodnuto ve smyslu správních procesů ještě zdaleka není. ŘSD i nadále selhává v dalších fázích schvalovacího procesu“.

Článek na který reagujeme v tiskové zprávě

Kontakt:
JUDr. Michal Bernard, tel. 773991250

POZNÁMKY PRO EDITORY:
Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj se prosazuje řešení A 0+. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek a svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů i s dalšími obcemi, experty a soudními znalci. 

  1. Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144
  2. Na další nepřesnost uváděnou v médiích upozorňuje dokument https://www.alternativad3.cz/o-dalnici-rozhodnuto-neni-dezinformace-kolem-stredoceske-d3-maji-odradit-obce-a-verejnost-z-ucasti-ve-schvalovacim-procesu/news/detail/1/2/95/0 
Bezpečnost jako argument pro výstavbu středočeské D3
17. 3. 2024
V lese nenabouráš. Další nehody a zranění na…
Vydali jsme výroční zprávu za rok 2023
16. 2. 2024
Činnost spolku v roce 2023, hodnocení a…
Poděkování příznivcům Alternativy
3. 11. 2023
Velice děkujeme všem našim příznivcům, kteří se v…
Program setkání s Alternativou 1. 11. 2023
24. 10. 2023
Milí přátelé, připomínáme blížící se setkání s…
Krajský soud rozhodl o udělení výjimek z ochrany přírody na části trasy středočeské D3
17. 10. 2023
Reakce Alternativy středočeské D3 na matoucí…
Podivná argumentace o stavbě dálnic v Česku
16. 10. 2023
Vybíráme z tisku (Jan Zeman - Ekolist). Autor…
Setkání s Alternativou středočeské D3
13. 10. 2023
Milí přátelé, srdečně Vás zveme na setkání s…
Další dezinformace "Průlom v přípravě D3 ve středních Čechách"
12. 10. 2023
Krajský soud v Plzni včera zamítl žalobu spolků…
Alternativa středočeské D3 se transformuje a sílí!
5. 10. 2023
V souvislosti s blížícím se územním řízením…
Ministerstvo dopravy za uplynulý půlrok dvakrát překročilo svoje kompetence
22. 9. 2023
Poprvé, když prostřednictvím Ministerstva…
Nejsou peníze. ŘSD odkládá obchvaty u Budějovic na neurčito, ač jsou připraveny
24. 7. 2023
Slib vlády, že na důležité dopravní stavby se…
Dostavbu dálniční sítě způsobem „za každou cenu“ je nutné změnit
21. 7. 2023
Ministerstvo dopravy protežuje záměr středočeské…
Důležité pro vlastníky pozemků na trase středočeské D3
6. 6. 2023
On-line seminář: Náhrady za omezení vlastnického…
Pomozte upozornit na ohrožení unikátní krajiny Dolního Posázaví a Českého Meránu
6. 6. 2023
Hned dvě akce se konají v sobotu 10. 6. Cílem…
Ještě k vyhlášce, která navyšuje hlukové limity na silnicích a dálnicích
5. 6. 2023
Hezky se nám k tomu vyjádřili představitelé vlády.
Úředník ŘSD získal desítky milionů sekáním trávy
22. 5. 2023
Podle portálu Seznam.cz za systém, který roky…
Zločinné spolčení na ŘSD
18. 5. 2023
Detektivové Národní centrály organizovaného…
Zpravodaj AD3 č. 55 právě vyšel
20. 4. 2023
Vybíráme pro vás článek: Zmatek s příchutí salámu.
Zpravodaj AD3 č. 54 právě vyšel
26. 2. 2023
Uvnitř najdete: Setkání představitelů obcí s…
Krajina logistických hal
20. 2. 2023
Zamoření krajiny logistickými halami - zejména v…
Kritici středočeské D3 se kvůli uděleným výjimkám odvolali k soudu
13. 2. 2023
Kritici středočeské dálnice D3 se odvolali k…
Situační zpráva o přípravě Silnice I/3 Benešov a souvisejících staveb
13. 2. 2023
Dokument Situační zpráva o přípravě „Silnice I/3…
Obce z Posázaví boj proti dálnici D3 nevzdávají
7. 2. 2023
Přinášíme Vám článek o boji proti dálnici D3,…
Alternativa D3 hledá zkušeného fundrisera
30. 1. 2023
Hledáme zkušeného člověka pro fundrising a…
Výroční zpráva Alternativy za rok 2022
27. 1. 2023
Alternativa D3 vydala výroční zprávu za rok 2022.
Alternativa středočeské D3 reaguje na netransparentní postup Ministerstva dopravy otázkami
19. 1. 2023
Jednání ministra dopravy se starosty obcí za…
Ministr dopravy Kupka míří do Jílového
16. 1. 2023
Ve čtvrtek 19. ledna od 12 hodin se uskuteční v…
ŘSD tlačí na vlastníky pozemků s tím, že je rozhodnuto, a opět mlží
9. 1. 2023
V současné době zástupci investora stavby (ŘSD)…
Odborný posudek, který jsme nechali vypracovat, odhaluje zásadní nedostatky v DUR
25. 10. 2022
Víte jak probíhá příprava projektu středočeské D3…
Vymění jílovští čistý vzduch za rychlejší dopravu na pražský okruh?
6. 10. 2022
Podle politické reprezentace města Jílového si…
Posudek hydrogeologa komplikuje schvalovací proces středočeské dálnice D3
27. 9. 2022
Odborný posudek zaměřený na dopad uvažované…
Příprava klíčové stavby zlepšující bezpečnost a průjezdnost silnice I/3 u Benešova selhává
9. 6. 2022
Jaká je pak šance úspěšně postavit 60 km dálnice…
Odborný posudek prokazuje absenci prověření středočeské D3 z hlediska dopadu na klima
20. 5. 2022
Posudek prokazuje nesoulad projektu s aktuální…
Salámová metoda? Hra na jistotu.
27. 4. 2022
Kromě prodloužení zastaralého stanoviska EIA chce…
O propadlé EIA informuje nasregion.cz
15. 4. 2022
Další komplikace pro středočeskou část D3. V…
Další ohlas na naší tiskovou zprávu na Novinky.cz
13. 4. 2022
Titulek článku zní: stavba dálnice Posázavím…
Ředitelství silnic a dálnic chce pro dálnici D3 prodloužit zastaralé stanovisko EIA
5. 4. 2022
ŘSD žádá pro středočeský úsek dálnice D3 o…
Plánovaná D3 nespadne, slibují silničáři. ŘSD tvrdí, že se s riziky vypořádá
1. 3. 2022
Toto je název článku, který vyšel na Idnes…
Je jednání Alternativy SD3 projevem NIMBY efektu?
16. 2. 2022
V nedávném článku o středočeské dálnici D3 v…
"Chráníme 60 km české krajiny před přívalem kamionů a developerů"
25. 1. 2022
To je motto naší výzvy pro získávání prostředků…
Děkujeme všem dárcům, kteří podpořili činnost Alternativy středočeské D3 v roce 2021
21. 1. 2022
Velmi si vaší podpory ceníme, bez ní bychom…
Znalecký posudek prokazuje geotechnická rizika projektu středočeské D3
12. 1. 2022
Nově zpracovaný znalecký posudek ve věci…
Hotovo ještě zdaleka není
6. 1. 2022
Hotovo: Soud potvrdil vedení dálnice D3 přes…
Vánoční nadílka úředníků
5. 1. 2022
Dne 22.12. (!) byla zveřejněna další objemná…
Platnost stanoviska EIA u středočeské D3 v roce 2022 podruhé vyprší
29. 11. 2021
Stanovisko EIA, které v roce 2011 schválilo…
Pojďme k volbám. AD3 volí PirSTAN.
6. 10. 2021
již jen dny nás dělí od možná nejdůležitějších…
Právě vyšel Zpravodaj AD3 č. 39
7. 9. 2021
Uvnitř najdete Dopravní žurnál babky kořenářky č.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 5 právě vyšel
7. 9. 2021
Neotřelé zpravodajství babky kořenářky z dopravní…
USILUJME O ZLEPŠOVÁNÍ STÁVAJÍCÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY
13. 8. 2021
Nemůžeme dovolit utratit 62 miliard za…
ŘEŠENÍ DOPRAVNÍCH PROBLÉMŮ V ÚZEMÍ NA JIH OD PRAHY
12. 8. 2021
Řešení dopravních problémů v území na jih od…
Vyjádření Alternativy středočeské D3 k dostavbě dálnice D4
10. 6. 2021
Obce a spolky sdružené pod peticí iniciativy…
Převáží nakonec reálný pohled na věc?
2. 6. 2021
Dostavba dálnice mezi Pískem a Příbramí může…
Děkujeme pane Hruško, kdyby na zodpovědných místech byli lidé jako Vy...
19. 5. 2021
S lístostí oznamujeme, že koncem března podlehl…
Pozor na PPP projekty
15. 5. 2021
Jak jsme již informovali, Ministerstvo dopravy a…
Dostavba D4 je nyní finančně pokryta
15. 5. 2021
Dálnice D4 z Prahy do Písku by měla být dokončena…
Dvě mouchy jednou ranou zřejmě neplatí pro dvojministra Havlíčka
15. 5. 2021
Problémy se mu kupí jak na Ministerstvu průmyslu…
ODS do předvolebního klání vytahuje kartu středočeské D3
23. 4. 2021
Martin Kupka a Martin Kuba (oba ODS) chtějí…
Radek Mátl: Pokud by vázla stavba D3, musel by se zřejmě vybudovat obchvat Miličína
18. 4. 2021
Pokud by se dlouho nedařilo postavit středočeskou…
Začíná stavba obchvatu Olbramovic na I/3
16. 4. 2021
U Olbramovic se poprvé koplo. Po 30 létech čekání…
Chválíme nové vedení Středočeského kraje za podporu rozumné dopravy
10. 4. 2021
Již léta panuje před nádražím v Olbramovicích…
AD3 a Hnutí Duha podaly stížnost na mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR Jana Rýdla
11. 3. 2021
Hra na baviče a dopravního experta tiskového…
Zpravodaj AD3 č. 34 právě vyšel
11. 3. 2021
Aktuální zprávy ohledně dění kolem středočeské D3.
Nový jižní tah - premiéra hudebního klipu
22. 12. 2020
Pozor, už je to tady! Zveme Vás tímto na on-line…
Pošlete připomínky k nové Dopravní politice ČR!
21. 12. 2020
Nejpozději do 6. 1. 2021 (ale raději o pár dní…
Žádost obcím o spolupráci při zlepšování dopravy
21. 12. 2020
Vyzvali jsme obce ke spolupráci na prosazovaní…
Výzva zaznamenejme minutku klidu
28. 10. 2020
Milí příznivci Alternativy středočeské D3, člověk…
Potíže růstu, nebo růst potíží?
5. 10. 2020
Z tisku se dočteme, že „Zprovoznění D3 u Českých…
Nepropásněte příležitost – jděte k volbám. Volte proti dálnici a pro AD3 0+!
30. 9. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Pokrytci
29. 9. 2020
Na internetu a v mediích proběhla nedávno  zpráva…
Žádosti občanů hází úřad do spamu
28. 9. 2020
Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3,…
Byli jsme poškozeni v médiích
25. 9. 2020
Vážení, Alternativa středočeské D3 nemá nic…
Vyděšený Kuba
21. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na vystoupení…
Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot
18. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na článek „ODS…
Chceme všichni jezdit jen do Prahy?
15. 9. 2020
Autobusy i osobní vlaky ve středních Čechách jsou…
Jsou železnice z Prahy do jižních Čech přetížené? A proč?
14. 9. 2020
Železniční doprava je základní alternativou k…
Premiér Babiš jednal s odpůrci středočeské dálnice D3 o řešení dopravy na jih od Prahy
2. 9. 2020
11 obcí, 1500 občanů a 6 spolků podepsaných pod…
Otevřený dopis předsedovi vlády ČR Andreji Babišovi
2. 9. 2020
Vážený pane premiére, minimálně 11 obcí, 6 spolků…
Dálnice a krajské volby
1. 9. 2020
Stojíme před volbami do krajského zastupitelstva.…
Hejtmanka Jermanová (ANO) ve střetu zájmů
1. 9. 2020
Středočeská dálnice D3, protežovaná hejtmankou…
Lživá cena dálnice jako argument pro její výstavbu?
29. 8. 2020
Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ve…
Je Dopravní politika ČR pouhým cárem papíru?
24. 8. 2020
Praha, 23. 8. 2020 - Iniciativa Alternativa…
Žádáme hejtmanku a ministra dopravy o naplňování Dopravní politiky ČR
20. 8. 2020
Žádejte hejtmanku a ministra dopravy o naplňování…
Nezahálíme, ale potřebujeme vaši pomoc
4. 8. 2020
I když jsou prázdniny a dovolené v plném proudu,…
Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů
30. 6. 2020
Jesenice, 30. 6. 2020, tisková zpráva Alternativy…
Jermanová 4. v anketě Ropák 2019
30. 6. 2020
Pěkné 4. místo obsadila hejtmanka Středočeského…
Vyhlásili jsme novou sbírku na odborné posudky. Pomozte nám.
24. 6. 2020
Ještě jednou děkujeme všem dárcům ze sbírky…
Zpravodaj č. 23 právě vyšel
21. 6. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,
Vyfoť hada
7. 4. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Nový Zpravodaj AD3 č. 22
3. 4. 2020
Přečtěte si poslední vydání našeho Zpravodaje
O nás bez nás?
31. 3. 2020
Již jednou se o nás v historii takto jednalo.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
30. 3. 2020
Právě vyšel!
Výroční zpráva AD3 za rok 2019
29. 3. 2020
Alternativa středočeské D3 z.s. vydala svou…
Světový den vody
25. 3. 2020
Dvacátý druhý březen je Světový den vody. Slaví…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Co je to vlastně veřejný zájem?
22. 12. 2019
Je to kouzelné slůvko, něco jako abrakadabra,…
Nevědomost je největší nepřítel aneb reportáž z akce Informační stánek ŘSD v Jílovém u Prahy
30. 10. 2019
V pondělí 21. 10. 2019 se na náměstí v Jílovém u…
Středočeská D3 a její alternativy
1. 8. 2019
Výzva premiérovi ČR Andreji Babišovi
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Středočeská D3: výhledy a možnosti
25. 12. 2018
Argumentem pro západní variantu D3 je pomoc…
Odpovědi na otázku „PROČ“ předsedovi vlády Andreji Babišovi
22. 12. 2018
Vážený pane předsedo vlády, nebyli jsme přítomni…
Plánovaná dálnice má jít přes území plné munice
13. 12. 2018
Západní varianta dálnice D3, prosazovaná…
Pohádky pro dospělé z resortu dopravy
10. 12. 2018
Ministerstvo dopravy prosazuje předraženou…
Tisem se brání před staviteli D3
10. 12. 2018
Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na…
Obce se brání projektu D3 – příklad Šebáňovic
7. 12. 2018
Šebáňovice jsou malá vesnice, část městyse…
Malý český horor
1. 12. 2018
Občas mne situace donutí, abych si dal do pořádku…
Suché zákony proti mokré vodě aneb anabáze jedné stavební uzávěry
10. 11. 2018
Dnes a téměř denodenně čteme v tisku, vidíme na…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Reakce na článek „Dálnice ano či ne“, otištěný v Jílovských novinách V/2018.
1. 6. 2018
V uvedeném článku se objevila zavádějící či…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Středočeská D3 jako politikum, lobby a arogance
10. 2. 2018
Jak se v Čechách plánují dálnice v době, kdy se v…
Prodloužení platnosti EIA k záměru středočeské dálnice D3 snadno a rychle
1. 7. 2017
Dne 2. června 2017 vydalo ministerstvo životního…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Co se (NE)ví o plánované dálnici D3 u Maršovic
22. 3. 2017
Vzhledem k dosud převažujícím zprávám o…
Problémy s vodou se stavbou středočeské dálnice D3 nekončí, ale začínají!
1. 3. 2017
Stručná reakce na komentář České televize ze dne…
Jak (NE)má vypadat doopravdy dobrá doprava na jih od Prahy? I
21. 1. 2017
Západní varianta středočeské dálnice D3 má pro…
Císařovy nové šaty
22. 12. 2016
Ta Andersenova pohádka mě zaujala už v dětství a…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
ANO, pane ministře...
25. 8. 2016
Život a zdraví tisíců lidí v obcích ležících na…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…