ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Iniciativa za účelné a hospodárné řešení dopravy ve středních Čechách
loading

Aktuality

Kdo brzdí řešení dopravních problémů v regionu a přitom prosazuje předraženou středočeskou D3?

1. 9. 2016 (Tisková zpráva)

Benešovsko: reakce iniciativy Alternativa středočeské D3 na vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka pro ČTK.

Ministerstvo dopravy slibuje dálnici v nedohlednu, místo aby napravilo situaci na silnici I/3 a především vystavělo obchvaty obcí, kde doprava ohrožuje lidi. Jaká je šance úspěšně postavit 60 km nové dálnice s mosty a tunely, když si ŘSD dosud neporadilo s mnohem méně nákladnou trasou silnice I/3 a méně náročnými obchvaty obcí?

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) je v případě středočeské D3 optimistou. Tento kontroverzní projekt je však díky přes 30 let trvání příprav pro dnešní potřeby nevyhovující a pro svoji zastaralost a neaktuální podklady by potřeboval přinejmenším důkladně přepracovat. Existují i důvodné obavy, že dálnice D3 v izolované trase dopravní problémy středních Čech neřeší a může je naopak prohloubit. Tvrzení, že „silnice I/3 z Prahy na Tábor nyní neexistující dálnici nahrazuje“ platí jen velmi omezeně. Silnice I/3 naopak zajišťuje především dopravní obslužnost sídel v regionu a tranzitní dopravu přejímá jen částečně a to zejm. ve špičkách. Uvažovaná dálnice naopak přitáhne velkou intenzitu tranzitní dopravy a dopravní obslužnost regionu zajistí pouze minimálně, nebo jí dokonce zkomplikuje. Zavádějící je už samotné označení „dálnice z Prahy na Tábor“, neboť dálnice v uvažované západní trase do Prahy nevede. Má končit na nedostavěném pražském okruhu, kde řidiči skončí v obrovské dopravní zácpě u Jesenice. Šedesátikilometrovou trasu např. z Olbramovic do centra Prahy lze při tom v pohodlí absolvovat vlakem za méně, než padesát minut.

Termín stavby je již poněkolikáté odložen a reálně se může stavět až po přiznání finanční podpory z EU fondů, avšak není vůbec jisté, zda bude tento kontroverzní projekt podpořen. Neustále se zvyšující náklady na tuto část D3 dosahují neuvěřitelných 60 miliard Kč (1 mld. Kč/1 km). Pro srovnání: na celé D3 je to 500 milionů Kč/1 km a v Německu je to v přepočtu 280 milionů Kč/1 km, což už je v podstatě v relaci i s dalšími stavbami dálnic v ČR. Řeči o uspíšení stavby mají zřejmě před krajskými volbami povzbudit voliče ANO, za něž ministr Dan Ťok vystupuje. Neustále omílané (a odborně nepodložené) tvrzení o výhodnosti západní trasy dálnice odvádí pozornost od tristní situace na silnici I/3 a jakýchkoliv dalších alternativ na východě území, kde např. tolik potřebný obchvat Olbramovic blokuje kolize stavby s pozemky Andreje Babiše (Čapí hnízdo).

Alternativa středočeské D3 je nezávislá iniciativa občanů, spolků a obcí. Podporovatelé iniciativy sdílí názor, že pro dopravní obslužnost regionu je třeba zejména vybudovat obchvaty obcí na silnici I/3, a její další modernizace, kvalitní lokální silniční síť, a spolehlivá a rychlá veřejná doprava. Tato iniciativa hájí zájmy celého dotčeného území a distancuje se od postojů typu „ne pod naším oknem“. Vymezujeme se proti těm, kdo brzdí řešení místních dopravních problémů a přitom prosazují předraženou dálnici.

Původní reportáž zdehttp://www.ceskenoviny.cz/zpravy/tok-stredoceska-cast-d3-by-se-mohlazacit-stavet-za-ctyri-roky/1387472

Vyfoť hada
7. 4. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Nový Zpravodaj AD3 č. 22
3. 4. 2020
Přečtěte si poslední vydání našeho Zpravodaje
O nás bez nás?
31. 3. 2020
Již jednou se o nás v historii takto jednalo.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
30. 3. 2020
Právě vyšel!
Výroční zpráva AD3 za rok 2019
29. 3. 2020
Alternativa středočeské D3 z.s. vydala svou…
Světový den vody
25. 3. 2020
Dvacátý druhý březen je Světový den vody. Slaví…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Co je to vlastně veřejný zájem?
22. 12. 2019
Je to kouzelné slůvko, něco jako abrakadabra,…
Nevědomost je největší nepřítel aneb reportáž z akce Informační stánek ŘSD v Jílovém u Prahy
30. 10. 2019
V pondělí 21. 10. 2019 se na náměstí v Jílovém u…
Středočeská D3 a její alternativy
1. 8. 2019
Výzva premiérovi ČR Andreji Babišovi
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Středočeská D3: výhledy a možnosti
25. 12. 2018
Argumentem pro západní variantu D3 je pomoc…
Odpovědi na otázku „PROČ“ předsedovi vlády Andreji Babišovi
22. 12. 2018
Vážený pane předsedo vlády, nebyli jsme přítomni…
Plánovaná dálnice má jít přes území plné munice
13. 12. 2018
Západní varianta dálnice D3, prosazovaná…
Pohádky pro dospělé z resortu dopravy
10. 12. 2018
Ministerstvo dopravy prosazuje předraženou…
Tisem se brání před staviteli D3
10. 12. 2018
Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na…
Obce se brání projektu D3 – příklad Šebáňovic
7. 12. 2018
Šebáňovice jsou malá vesnice, část městyse…
Malý český horor
1. 12. 2018
Občas mne situace donutí, abych si dal do pořádku…
Suché zákony proti mokré vodě aneb anabáze jedné stavební uzávěry
10. 11. 2018
Dnes a téměř denodenně čteme v tisku, vidíme na…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Reakce na článek „Dálnice ano či ne“, otištěný v Jílovských novinách V/2018.
1. 6. 2018
V uvedeném článku se objevila zavádějící či…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Středočeská D3 jako politikum, lobby a arogance
10. 2. 2018
Jak se v Čechách plánují dálnice v době, kdy se v…
Prodloužení platnosti EIA k záměru středočeské dálnice D3 snadno a rychle
1. 7. 2017
Dne 2. června 2017 vydalo ministerstvo životního…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Co se (NE)ví o plánované dálnici D3 u Maršovic
22. 3. 2017
Vzhledem k dosud převažujícím zprávám o…
Problémy s vodou se stavbou středočeské dálnice D3 nekončí, ale začínají!
1. 3. 2017
Stručná reakce na komentář České televize ze dne…
Jak (NE)má vypadat doopravdy dobrá doprava na jih od Prahy? I
21. 1. 2017
Západní varianta středočeské dálnice D3 má pro…
Císařovy nové šaty
22. 12. 2016
Ta Andersenova pohádka mě zaujala už v dětství a…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
ANO, pane ministře...
25. 8. 2016
Život a zdraví tisíců lidí v obcích ležících na…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…