ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Iniciativa za účelné a hospodárné řešení dopravy ve středních Čechách
loading

Aktuality

Tisem se brání před staviteli D3

10. 12. 2018 (Komentář)

Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na výstavbu silnic a dálnic pro obec Tisem. Chce tak odstranit jednu z bariér pro stavbu kontroverzní a finančně nadsazené D3, kterou propaguje Ředitelství silnic a dálnic. Místní lidé dlouhodobě protestují proti výstavbě tohoto megalomanského projektu, který má podle odhadů stát více než 60 miliard korun, a který by výrazně poškodil zdejší hodnotnou krajinu, vč. třeba Posázaví.

Je otázkou, jestli to krajský úřad udělal řad legálně. Už se tím zabývají právníci“ upozorňuje Roman Andres z iniciativy Alternativa středočeské D3. „Problém je v tom, že kraj zdůvodňuje zrušení stavební uzávěry, která tak chrání místo před ohrožení dálnicí, nečinností obce Tisem. Ve skutečnosti však po celých 10 let obyvatelé Tisem aktivně komunikovali a připomínkovali veškeré události okolo to, a právě Kraj byl tím, který je ignoroval. Další háček je v tom, že zrušení uzávěry je opřeno o nový stavební zákon, ovšem ta byla vydána podle starého zákona a nelze přece nový zákon uplatňovat na rozhodnutí uskutečněná před jeho vznikem,“ upozorňuje Andres.

Obec Tisem podala při posuzování Zásad územního rozvoje Středočeského kraje (ZUR) připomínky, které byly Zastupitelstvem Středočeského kraje zamítnuty.

Obce rozhodují o podobě rozvoje svého území prostřednictvím vydaného územního plánu, ten však musí být v souladu mimo jiné i s politikou územního rozvoje a s územně plánovací dokumentací vydanou krajem.

Programové prohlášení Rady Středočeského kraje ve volebním období 2016 – 2020. A zde jsem se v kapitole Životní prostředí a zemědělství uvádí: „Zachováme pro naše občany i pro budoucí generace zdravé, krásné a bohaté životní prostředí kraje. Zlepšíme kvalitu ovzduší a snížíme energetickou náročnost. Budeme chránit přírodu a krajinný ráz. Budeme minimalizovat zábory zemědělského půdního fondu pro novou investiční výstavbu a využití brownfieldů K investiční činnosti budeme přistupovat s respektem k přírodě a zájmům její ochrany“.

Bývalý starosta Tismi Miroslav Hruška k tomu uvedl: „Paní hejtmanka Jermanová je ve funkci krátce a pravděpodobně dostatečně nezná okolnosti kolem plánování trasy D3. V polovině 90.tých let se projednávaly čtyři návrhy trasy D3. Původní „rovná“ varianta byla navržena za obcí Neveklov přímým směrem Jílové – Miličín. Ta byla pro Neveklov problémová a bez toho, aby byla změna projednána s ostatními dotčenými obcemi, došlo k „ohnutí“ dálnice, která se vyhýbá obci Neveklov a vede nad obcí Tisem. Tato změna trasy byla zapracovávána do územních plánů obcí s tím, že se jedná jen o studii a trasa tedy není konečná. Sám jsem se takového jednání v druhé polovině 90. letech, jako tehdejší starosta účastnil. Několik let nebylo rozhodnuto, , poté byla ministerstvem dopravy schválena stávající navržená varianta dálnice D3 a začaly přípravné práce,“ sdělil Hruška.

„Byly nám předkládány různé studie o „nevlivu“ dálnice na obec. Návrhy a připomínky našeho zastupitelstva však vůbec nebyly brány v úvahu. Právě proto se zastupitelé obce s tehdejším starostou obce rozhodli vydat zmíněné Rozhodnutí o zřízení stavební uzávěry, jako jedinou a poslední možnost ochrany obce a jejích občanů. Současná schválená varianta je pro obec ta nejhorší“ vysvětluje bývalý starosta Tisem.

„Údajná nečinnost obce, která má být důvodem k zrušení stavební uzávěry není pravdivá. Obec chce nadále chránit své zájmy a s výstavbou dálnice na svém zemí nesouhlasí. Věřím a doufám, že stavební uzávěra z r. 2006 zůstane platná, neboť stále trvají důvody, pro které bylo vydáno, Jak se novela stavebního zákona může vztahovat zpětně na vydaná Rozhodnutí? “ dodává Hruška.

Jermanová 4. v anketě Ropák 2019
30. 6. 2020
Pěkné 4. místo obsadila hejtmanka Středočeského…
Vyhlásili jsme novou sbírku na odborné posudky. Pomozte nám.
24. 6. 2020
Ještě jednou děkujeme všem dárcům ze sbírky…
Zpravodaj č. 23 právě vyšel
21. 6. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,
Vyfoť hada
7. 4. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Nový Zpravodaj AD3 č. 22
3. 4. 2020
Přečtěte si poslední vydání našeho Zpravodaje
O nás bez nás?
31. 3. 2020
Již jednou se o nás v historii takto jednalo.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
30. 3. 2020
Právě vyšel!
Výroční zpráva AD3 za rok 2019
29. 3. 2020
Alternativa středočeské D3 z.s. vydala svou…
Světový den vody
25. 3. 2020
Dvacátý druhý březen je Světový den vody. Slaví…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Co je to vlastně veřejný zájem?
22. 12. 2019
Je to kouzelné slůvko, něco jako abrakadabra,…
Nevědomost je největší nepřítel aneb reportáž z akce Informační stánek ŘSD v Jílovém u Prahy
30. 10. 2019
V pondělí 21. 10. 2019 se na náměstí v Jílovém u…
Středočeská D3 a její alternativy
1. 8. 2019
Výzva premiérovi ČR Andreji Babišovi
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Středočeská D3: výhledy a možnosti
25. 12. 2018
Argumentem pro západní variantu D3 je pomoc…
Odpovědi na otázku „PROČ“ předsedovi vlády Andreji Babišovi
22. 12. 2018
Vážený pane předsedo vlády, nebyli jsme přítomni…
Plánovaná dálnice má jít přes území plné munice
13. 12. 2018
Západní varianta dálnice D3, prosazovaná…
Pohádky pro dospělé z resortu dopravy
10. 12. 2018
Ministerstvo dopravy prosazuje předraženou…
Tisem se brání před staviteli D3
10. 12. 2018
Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na…
Obce se brání projektu D3 – příklad Šebáňovic
7. 12. 2018
Šebáňovice jsou malá vesnice, část městyse…
Malý český horor
1. 12. 2018
Občas mne situace donutí, abych si dal do pořádku…
Suché zákony proti mokré vodě aneb anabáze jedné stavební uzávěry
10. 11. 2018
Dnes a téměř denodenně čteme v tisku, vidíme na…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Reakce na článek „Dálnice ano či ne“, otištěný v Jílovských novinách V/2018.
1. 6. 2018
V uvedeném článku se objevila zavádějící či…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Středočeská D3 jako politikum, lobby a arogance
10. 2. 2018
Jak se v Čechách plánují dálnice v době, kdy se v…
Prodloužení platnosti EIA k záměru středočeské dálnice D3 snadno a rychle
1. 7. 2017
Dne 2. června 2017 vydalo ministerstvo životního…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Co se (NE)ví o plánované dálnici D3 u Maršovic
22. 3. 2017
Vzhledem k dosud převažujícím zprávám o…
Problémy s vodou se stavbou středočeské dálnice D3 nekončí, ale začínají!
1. 3. 2017
Stručná reakce na komentář České televize ze dne…
Jak (NE)má vypadat doopravdy dobrá doprava na jih od Prahy? I
21. 1. 2017
Západní varianta středočeské dálnice D3 má pro…
Císařovy nové šaty
22. 12. 2016
Ta Andersenova pohádka mě zaujala už v dětství a…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
ANO, pane ministře...
25. 8. 2016
Život a zdraví tisíců lidí v obcích ležících na…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…